Trip van Australië 14-1 t/m 19-1

21 januari 2017 - Australind, Australië

Zaterdag de 14e het was eindelijk zo ver. Ik had zoveel zin en was te gelijk was ik zo zenuwachtig, echt wauw. 22.00 zou ik vertrekken dus was ik rond 19.00 op Schiphol. Hopelijk had ik alles mee, zo liep ik rond iedereen kent het wel. Eenmaal op Schiphol had ik een heel afscheidscomité die me kwamen uitzwaaien zo lief. Dat deed me goed. Na ingecheckt te hebben en eventjes met elkaar te hebben gestaan, ik heb iedereen een dikke knuffel en kus gegeven en vertrokken met alleen nog m'n kleine rugtas achter de douane. Zenuwen gierde door me lijf. Want ja ik ging het toch alleen doen en hoe zou ik het allemaal vinden en hoe werkt alles. Ik moest het allemaal maar over me heen laten komen vond ik zelf.
De ellende begon al vroeg van m'n reis. Het vliegtuig van Schiphol naar Dubai had een vertraging van 2 uur. En ik kreeg al het idee dat ik m'n overstap niet zou halen. En dit was ook het geval. Ik vond het alles behalve chill. (15-1) Gelukkig kon Emirates wel nieuwe vluchten boeken. Helaas zou ik hierdoor een dag later op plaats van bestemming aankomen. Wat wel fijn was, omdat ik in Dubai 10 uur moest wachten op m'n volgende vlucht, dat Emirates mij een kamer in het Emirates hotel aanbood. Zo heb ik even wat belletjes kunnen plegen met de organisatie waarmee ik 10 dagen reis, kon even een tukkie doen en heb ik, wel heel klein, een stukje Dubai gezien. En wat ik heb gezien was erg mooi, dus Dubai komt erbij op m'n travellist. (16-1) 03.00 vloog ik naar Perth. Alles ging daarna best voorspoedig.
En op 17-1 was in dan om 15.00 aangekomen in het plaatsje Eyers Rock. De groep zou ik dus eigenlijk al de 16e meeten helaas ging dat niet op. Ik moest het nog tot 18.30 alleen uitzingen en ik besloot wat rond te kijken op het "resort" maar beeld maar meer een camping in. Het was 18.30 finally haha het was rond de 35 graden en ik liep in m'n lange broek en dichte schoenen. We reizen met een busje van plek naar plek dus ik stapte in en zei hoi tegen iedereen. We konden ons kort opfrissen op het kamp, want we gingen gelijk door om de zonsondergang te bekijken bij de berg Urulu. Super mooi was het, we kregen er een glaasje sprakling wine bij en keken hoe de zon onder ging en achter je lag dan de berg Urulu. Ik werd door de groep bij gepraat wat zij allemaal hadden gedaan, gelukkig had ik niet veel gemist nog. Terug op het kamp werd duidelijk hoe en waar we sliepen. Hoe: in een swag dat houdt in een matrasje met daar omheen een soort tentzeil zodat die waterdicht blijft. Dus slapen op de grond. Waar: in de buiten lucht super vet! Helaas had het geregend, niet hard en werd wakker wanneer het bijna ophield. Ik kon toen naar de mooie sterrenhemel kijken.
17-1 De volgende dag begon vroeg 4.30. Dit om nu de zonsopgang te zien en dit was bij een berg Kata Tjuta. Prachtig vooral omdat er door de wolken verschillende kleuren ontstonden. Daarna waren we onderweg om Kata Tjuta van dichterbij te kijken. Ron (de reisleider) vertelde over de geschiedenis van de berg en hoe het volk de aboriginals daar leefde. Zo waren op verschillende punten van de berg geweest, waar telkens toch heel veel verschillen waren in ontstaat volgens archeologen. Wat zo bijzonder ook was, is dat berg helemaal rood/bruinig is net als al het zand. Daarom wordt dit gedeelte van Australië The Red Centre genoemd, want het voornamelijk een enorm plat stuk semi woestijn. Hier groeien namelijk wel veel planten bomen en zie dus af en toe dus van een groot stuk berg. In de middag mochten we zelf invullen. Er waren wat activiteiten wat je kon doen, maar ik besloot om lekker te chillen bij het zwembad. Iedereen had hetzelfde plan en sommige zouden in de avond nog wat gaan doen. Het avond eten was een zelfgemaakte spaghetti bollagnese van Ron. Het zou die nacht weer gaan regenen dus besloot ik in de bus te slapen. De volgende dag zouden we ook weer vroeg vertrekken naar de volgende plaats.
19-1 we vertrokken om 6.00 met de bus naar het plaatsje Coober Pedy. Dit was een rit van 9 uur. De bus rit was vooral warm zelfs de airco blies warme lucht. Maar we waren aangekomen in Coober Pedy. Wat zo speciaal is aan dit stadje, is dat vroeger hier werd gezocht naar een waardevol steen soort: Opal in mijnen. Rond 1970 maakten veel mensen van deze mijnen hun huis en leefden dus onder de grond. Wij hebben in zo'n Dougout geslapen en was top, want het was er heerlijk koel! Die avond hebben we alleen een rondleiding gekregen door de mijnen en werd er laten zien hoe mensen in dit dorp dus leven. Verder hebben ons zelf vermaakt met kaartspelletjes.
Dit waren al 3 top dagen in Australië en ik kan niet wachten op de rest van wat komen gaat. I'll keep you update dikke kus!

1. Reislogger:
    21 januari 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Jaimy:
    22 januari 2017
    Klinkt super leuk en mooi! Lekker genieten :). Kijk uit naar je volgende verhaal!
  3. Kristin schipper:
    Hoi Bianca
    Ik heb het gelezen ik klinkt erg pratig waar je nu bent en ik zeg bij deze ga lekker genieten hier van
  4. Joke:
    Geniet ervan superbuuf
  5. Karim:
    Klinkt goed!
    Veel plezier nog!
  6. Carla:
    22 januari 2017
    Hoi Bianca, wat heb jij in een korte tijd al veel mee gemaakt. Leuk om je via deze blog te kunnen volgen.
    Mooie foto's en veel plezier, groetjes
  7. Jacqueline mesman:
    22 januari 2017
    Wat super leuk om te lezen, ik ga je volgen hoor. Wat is het mooi daar! WHAUW! Geniet ervan meis
  8. Margreet van Riel:
    22 januari 2017
    Heeee Bianca, via je moeder je 1e verslag gelezen. Super! Je 1e tegenvaller, al heel goed positief mee omgegaan! TOP! Jouw verhaal....heel herkenbaar! Ik ben jaloers op Cooper Pedy, maar dat weet je! Lieve Bianca, blijf Australie opslurpen! Blijf genieten, maar weet ook.....IK kom hier terug! Liefs, Margreet.
  9. Monqiue:
    Hee Bianca,

Klinkt zo gaaf allemaal. Geniet ervan en ik wacht vol spanning op je volgende verhaal. Xxx
  10. Tante Momo:
    Lieve Bianca
    Leuk om te lezen, heel veel plezier geniet ervan dikke kusss
  11. Tante D:
    23 januari 2017
    Lieve Bianca,
    Leuk dat je een reisblog hebt, zodat we ook een beetje het gevoel hebben erbij te zijn.
    Ik ben trots op je en geniet ervan, maar dat is volgens mij een understatement.
    Heel veel reisplezier.
    Dikke kus