Trip van Australië 10-3 t/m 13-3

18 maart 2017 - Port Campbell, Australië

10-3 De auto die we gisteren hadden gehuurd, had je 24uur in je bezit. Wij konden vandaag tot 11.00 nog gebruik maken van de auto's. Het weer was ook opgeknapt dus we sprongen in de auto's en reden naar een van de mooie strandjes die we gisteren hadden gezien. We maakten een paar leuke groepsfoto's met de auto's erbij. Gisteren hadden we het grootste gedeelte van de oostkant van Magnetic Island gezien en vandaag wilden we nog een stuk westkant zien. Niet overal op Magnetic Island ligt er goed wegdek. Sommig asfalt is door bepaalde redenen kapot en zijn er gaten in de weg ontstaan. De auto's konden het opzich wel hebben, het leek net of we weer door Fraser Island reden. De auto's wat ik al zei waren wat krakkemikkig en ook het dashboard was niet helemaal in orde. De benzine meter was niet stabiel en schommelde tussen kwart vol en leeg heen en weer. We vertrouwden het niet helemaal en omdat we op een stuk off road reden zijn we maar terug gekeerd. Helaas maar ja straks sta je daar zonder benzine daar hadden we geen zin in. Terug bij het hostel heb ik zo'n grote zitzak gepakt en heb daar een tijdje op gelegen en wachtend tot het tijd was om de bus te pakken naar de ferry. Het was alweer mijn laatste dag op Magnetic en drie nachten is genoeg om hier te zijn. Het hostel maakte het ook iedere avond gezellig, maar in de avond vond ik het ook wel lekker om wat eigen tijd te hebben. De bus was er om 13.00 en de ferry vertrok 13.40. Super mooi gezicht om Magnetic Island vanaf het water te zien liggen. Na een klein half uurtje wachten was ook de Greyhound bus die mij naar Mission beach ging brengen. Om 18.20 kwamen we aan en we werden opgehaald door een busje van het hostel. We gingen eerst langs de supermarkt, want blijkbaar was die niet dichtbij het hostel, mmm beetje vreemd. En daarna was het een kwartier rijden naar het hostel. Jup het hostel lag in the middle of nowhere. Het was overigens een erg mooi hostel met een groot zwembad. Jonny en ik gingen samen pasta koken, tijdens het eten spraken we een jongen die vandaag wildwaterraften had gedaan. Ik had nog geen idee wat ik hier ging doen, maar veel mensen hadden al tegen mij gezegd dat iedereen hier meestal stoppen voor skydiven of wildwaterraften voor de rest is hier niets te doen. Ik besloot om ook te gaan wildwaterraften maar de company nam de telefoon al niet meer op. Hmm en nu, een andere optie was om in de ochtend te bellen voordat iedereen bij het hostel wordt opgehaald. Dus dat ga ik morgen dan ook proberen. Het hostel was niet heel levendig in de avond, maar ik zat met een groepje jongens kaartspelletjes te spelen het was best gezellig. Rond 22.00 waren we nog de enige in de gemeenschappelijke ruimte iedereen was blijkbaar al naar bed. Uiteindelijk zijn we ook maar naar bed gegaan, ik hoop maar dat ik nog mee kan morgen.
11-3 Ik hoefde eigenlijk pas 6.30 op te staan dat vond ik vroeg genoeg. Maar een aantal mensen uit mijn kamer hadden heel vroeg skydiven en om 6.00 was ik klaar wakker. Dan maar even bellen naar de wildwaterraft mensen en hopen dat ze nog een plek over hebben. En ja die hadden ze, ik kreeg zelfs korting wat een mazzelkont ben ik haha. Ik maakte me klaar en om 7.40 werden we opgehaald. Het raften gebeurde op de Tully River dus raften in de natuur super gaaf. Het was een uurtje ongeveer rijden naar de rivier en eenmaal daar kreeg je een zwemvest, een helm en een peddel. We waren met vier boten met elk 6 personen plus de gids in de boot. Je moest goed naar de gids luisteren wat je moest doen, zodat je zo min mogelijk kans had om om te slaan. Jezus we begonnen gelijk op een wild stuk. Ik vond het doodeng in het begin en gilde af en toe de boot bij elkaar. Wanneer we op rustig water waren, vond ik het eigenlijk wel heel vet. Naast het raften konden we ook cliffjumps doen. De eerste cliff was denk 4 of 5 meter hoog, ik wilde eerst niet maar uiteindelijk al gillend ben ik toch gegaan heldin dat ik was haha. Iedereen klom weer in zijn/haar boot en daar gingen we weer. Er kwam weer een heftig stuk aan nu zelfs met een stuk waarbij je een soort val maakt met je boot en hierbij moet je dan op het teken van de gids goed in de boot gaan zitten, want het grootste gedeelte zit je op de rand van de boot. Omg wat was het eng en vet te gelijk, enige waar ik eigenlijk bang voor was, is om te slaan op een plek met veel stenen en wild water is want daar kom je niet zo pijnloos vanaf. Maar we hadden het overleeft en zo hadden stukken geraft. Sommige stukken kon je drijvend in het water (dus uit de boot) doen, ze hadden een stuk waar het water best wild was en ze zeiden ook dat het happen naar lucht wel moeilijk zou worden, maar goed je hoofd naar de zijkant draaien en korte hapjes lucht nemen. Iedereen ging en zo erg leek het niet, nou ik kan je vertellen 1 keer en nooit meer haha. Het gevoel om niet makkelijk adem te kunnen halen was best eng en ik hoefde dat niet nog een keer mee te maken. We kwamen na wat raften op een andere uitdaging. Het was een soort dam waar je je eigenlijk liet mee sleuren door het water en het water duwde je best ver de diepte in. Zover dat je dat voelde in je oren zeg maar, ik was 8 seconden onder water, wat voelde als veel langer. Ik vond dit wel een hele vette ervaring. Voor de rest hebben we nog gesurfd op een stroming zoals ze dat noemde. We moesten eerst tegen de stroming in peddel en toen we het goede punt hadden bereikt, hoefden we niets meer te doen en surfden we op een stroomversnelling. Ik kan nog wel nog meer vertellen over het raften, want het was zo gaaf. Maar dit waren wel te vetste en spannendste stukken van de hele rit. Anders wordt deze dag zo lang haha. Bij de pub konden we onze foto's bekijken en kregen we een leuk t-shirt. We waren rond 16.00 weer terug in het rustige hostel. Ik ging met Jonny en Sturt monopoly spelen. Ik denk dat ik dat echt 2 of misschien 3x in mijn hele leven heb gespeeld. Jonny was nogal fanatiek en had twee straten compleet, ik eentje. Maar ik heb geen idee hoe je dit spel tactisch moet spelen, dus na een uurtje waren we het zat en Jonny mocht zich winnaar noemen. Jonny en ik kookte weer samen verrassing weer pasta, want voor 1 avond was het te veel. Maar voor mij voorlopig even geen pasta. Ik ging na het eten douchen en na het douchen speelden we met z'n drieën weer kaartspelletjes. Het was een gezellige avond en om 22.00 lagen we alweer in bed.
12-3 Ik had nog een hele dag in Mission Beach vandaag. Hmm wat ga ik doen. Mijn plan was om sowieso mijn blog de posten en daarna zag ik wel. Alles lekker op een slakkegangetje doen, zodat ik uitgerust in Cairns aankom vanavond. Om 11.00 begon ik met de foto's te posten, maar zowel met de wifi als met mijn eigen internet lukte het voor geen meter. Een klein beetje gefrustreerd gaf ik op, als ik in Cairns was zou het vast wel lukken. Er was een groot zwembad bij het hostel en ik kon een duik wel gebruiken met al die hitte. Daarna zocht ik een plekje in de schaduw op om wat te chillen in het gras. En toen was het weer te heet dus nam ik weer een duik en daarna ging ik weer liggen zo ging dat een tijdje door. Later in de middag liep ik naar de receptie ik wil heel graag gaan skydiven en hier kan ik dat boeken. Ik praatte met de eigenaar van het hostel en hij deed mijn boeking. De 15de is het dan zo ver zooo enorm spannend. Zo ik kan er nu niet meer onderuit hehe. Ik had nog zoveel tijd voordat de bus kwam en ik wilde dat mijn handdoek droog was wanneer ik de bus in stap dus ik ging verder met mijn serie kijken. Nou hè hè het was eindelijk 17.55 en ik werd door het busje van het hostel naar de bushalte gebracht. Niet veel later zat ik in de bus en het was gelukkig maar 2 uurtjes rijden. Om 20.40 was ik er en ik vond Cairns gelijk een leuke stad. Zo voelde dat gewoon zo gek. Julia (italiaans) een vriendin van Byron Bay was er ook en na een douche sprak ik met haar af bij haar hostel. In haar hostel zat ook een bar en we kregen een voucher met gratis drankjes. Dat is altijd welkom natuurlijk haha. Na de drankjes gingen we de dansen vloer op en hoewel we tegen elkaar hadden gezegd om het niet te laat te maken was het uiteindelijk 2.30 geworden voordat ik terug in het hostel was.
13-3 Ik was laat wakker, maar ik had toch niets gepland vandaag. Ik appte Julia of ze al wakker was en we spraken af bij de lagoon. Lekker uitbrakken en genieten van Cairns. De lagoon was echt zo mooi. De mooiste die ik heb gezien van allemaal en lekker koud water. We hadden afgesproken om samen wat dingen te doen en om misschien een auto te huren. Toevallig kreeg ik een appje van Jonny dat hij ook een auto wilde huren en mensen zocht. Toppie wij waren daar wel voor in, we moesten alleen nog boeken. De boeking was gedaan en om 10.00 morgen kunnen we de auto ophalen. Terwijl Julia en ik bij de lagoon lagen, kregen we van iemand een voucher voor gratis pizza met een talentenshow bij het hostel Gilligans. Om 17.00 liepen we van de lagoon naar de supermarkt, ik had nog niets gekocht voor een ontbijt dus daar ging ik voor. De supermarkt zat in een groot shoppingcenter en ik weet nu al wat ik een van mijn laatste dagen ga doen in Cairns shoppuuh! Julia en ik gingen allebei naar ons eigen hostel om te douchen en daarna ging ik terug naar haar hostel, want de gratis pizza was daar. Het begon om 20.00 en we kregen eerst glaasjes sangria en die waren best wel lekker. Ik had lunch per ongeluk overgelagen vandaag en voordat ik naar Gilligans ging had ik wat meloen gegeten en ik had eigenlijk best wel honger. We moesten nog een uur wachten op de pizza en ik was hongerig en ongeduldig dus ik bestelde toch maar gewoon eten daar. Fish and chips moest het toch een keer gegeten hebben hier. Bij de bar was een leuk bandje aan het spelen en ze nodigde het publiek uit om wat met hun te jammen en er waren wat mensen die dat deden super leuk. Daarna was er dan de talentenshow. Julia en ik waren nog steeds moe van gisteren en na de talentenshow zijn we naar onze hostels gegaan.

PS de volgende blog post ik morgen al, want ik ben echt heel laat met deze sorry beetje tijd tekort :D