Trip van Australië 6-3 t/m 9-3

13 maart 2017 - Port Campbell, Australië

Sorry voor de vertraging, ik had een tijdje heel slecht internet waardoor ik geen foto's kon uploaden, maar hier is die dan!

6-3 Ik stond vandaag niet echt lekker op. Ik had een snotter hoofd en ik voelde me erg futloos. Ik wilde vandaag niets anders doen dan in mijn kamer met airco blijven. Ik had alleen niets voor het ontbijt dus ben ik daarvoor naar een cafeetje gegaan om het makkelijk te houden. Het was snik heet en benauwd. Vlakbij het cafeetje was een braderie wat er wel leuk uitzag en dus sleurde ik mezelf er toch maar heen. Super leuk om gewoon te kijken naar de zelfgemaakte spullen die mensen verkopen. Het was geen grote braderie en was ik na een half uurtje lopen weer terug op mijn kamer. Heerlijk die airco zeg. Ik maakte het bed lekker comfortabel met de dikke deken die er altijd bij zit en ging chillen. Tussendoor gooide ik de filmpjes van de go pro over naar mijn telefoon, ik was zo benieuwd hoe ze zijn geworden. Tijdens het wachten viel ik uiteraard een paar keer in slaap, maar dat deed me toch goed. Ik denk dat alle drukke dagen, veel uitgaan en misschien de regen op de boot me toch een kleine klap hebben gegeven. Toch even wat beter op mezelf letten. Rond 15.00 uur werd er in de noosa groepsapp gepraat. Twee jongens Dion en Jonny waren ook nog in Airlie Beach en zij waren bij de Lagoon. Ik vond dat ik lang genoeg in mijn kamer had gehangen dus ging ik naar hen toe. Er waren nog wat anderen en we hadden het over de avonturen van Whitsundays. Om 17.45 ging iedereen terug naar hun hostels en ik nam gelijk een douche toen ik daar was. Ik was erg lui vandaag, want ook mijn avondeten had ik besteld noodles met groente en teriyaki saus. De jongens hadden vandaag hun afterparty van Whitsundays en ik kon wel joinen zeiden ze. Het was nog redelijk vroeg dus ik heb eerst nog wat op mijn kamer gechilld en uiteindelijk besloten dat het beter was om niet te gaan en lekker te gaan slapen.
7-3 En we moesten weer uitchecken vandaag. Ik vond Airlie Beach wel een leuke stad, gezellige sfeer en de lagoon is ook chill om naar toe te gaan. Ik voelde me wel prima vandaag, ik kocht nog snel een yoghurtje met nootjes voor ontbijt en schreef mijn allerlaatste ansichtkaartje. Mijn bus ging al om 9.45 en man wat was al heet om 9 uur en met die backpack op je rug het leek wel of ik gewoon onder de douche vandaan kwam zo bezweet dat ik was. Gelukkig had de bus wel airco dus daar kon ik afkoelen. Het van een rit van 5 uur dus goed te doen. Ik zette muziek op, want alleen in de bus luister ik naar muziek. De bus is voor de meeste mensen hun rust moment vaak wordt er niet veel gepraat wat ik persoonlijk ook helemaal niet erg vind. Om 14.45 waren we in Townsville en daar moest ik de ferry pakken voor Magnetic Island, ik was zo benieuwd. Eenmaal daar alleen nog een korte busrit naar het hostel en daar was ik dan. Het is een klein eiland waar mensen wel wonen maar ik denk niet super veel. Van wat ik tot nu heb gezien is het erg mooi en het hostel kijkt uit op de zee super mooi gezicht. Het was al etenstijd en ik liep in op Nathalie een Canadees meisje die ik voor het eerst ontmoette in Rainbow Beach. Ik ging bij haar zitten om samen te gaan eten, voor de eerste dag kreeg je van het hostel een kortingsbon op eten. Na het eten nam ik gelijk een douche ik was zo plakkerig van het zweet iewl! Het hostel organiseert elke avond iets leuks voor de backpackers en vandaag heette het Barwars. Je moest een groepje mensen hebben en dan ging je tegen elkaar strijden. Veel spellen moest je met z'n tweeën doen. Een spel ging als volgt er werd een van de drie termen geroepen en vervolgens moest het duo de term uitvoeren. Term 1 knight: de een moest bij de ander op de knie zitten. Term 2 carrying: de een moest bij de ander in de armen springen. En de derde (ben de naam kwijt) was dat de een bij de ander op de rug moest springen. Op zich niet heel lastig. Maar de quizmaster zei de termen natuurlijk heel snel achter elkaar waardoor sommige de termen door elkaar gingen halen. Het was een erg leuk gezicht. Ik deed mee aan een kop of munt spel. Je stond met z'n tweeën van je team als je het uiteindelijk fout had moest je of uit het spel of een kledingstuk uitdoen. Tot ons ondergoed vonden het we het wel oke en daarna waren we gekapt. Maar sommige wilde wel heel graag winnen en stonden daar gewoon naakt. Dat ging mij toch echt te ver. We hadden de finale gehaald met ons team maar zijn uiteindelijk vierde geworden. Het was wel echt een grappige avond met alle spellen. En na de game werd nog gezellig gedanst. Rond een uurtje of 2 uur vond ik het wel mooi geweest en ben ik mijn bed in gerold.
8-3 Ik kon lekker uitslapen, want ik had nog niets gepland voor vandaag. Ik kon Nathalie nog gedag zeggen hoewel ik haar ook nog in Cairns zie. Mijn ontbijtje was een broodje gerookte zalm oeh wat was die lekker zeg. Ik deed alles langzaam aan vandaag en dat is ook wel is fijn. Ik had een plattegrond van het eiland erbij gepakt om te kijken waar ik misschien heen kon gaan. Maar alleen al stil zitten veroorzaakte een zweet aanval en het was inmiddels ook 12.00 wat het heetste moment van de dag is dus ik besloot om maar de hele dag bij het zwembad te liggen. Dat was mijn activiteit van vandaag, Anniek een meisje die ik kort in Noosa heb ontmoet kwam later naast me zitten en we kletsten gezellig over onze reis. Ik zou  samen eten koken met Katharina dus ik stuurde haar een appje of haar duikles was afgelopen. Om 18.00 spraken we af bij de supermarkt. De supermarkt maakt ook verse pasta's en heeft warme kip liggen. Er stonden twee bakjes met curry pasta en kipballetjes wat ook nog is een goede prijs had dus wij waren snel klaar. En het was al warm dus we konden gelijk gaan eten toen we bij het hostel waren. Het hostel had deze avond een triviant spel georganiseerd. We waren bij twee fransen aangeschoven om te helpen, maar ik bakte er niets van. Toen de ene laatste ronde was afgelopen hield ik het voor gezien en ging terug naar mijn kamer om te gaan slapen.
9-3 In de ochtend zat ik bij een groepje Nederlanders met hun kon ik alleen niets doen vandaag, want zij vertrokken allemaal vandaag. Ik zag Jonny (van Noosa) bij de bar lopen en ik sprak hem aan wat zijn plan was voor vandaag. Ik zelf had gehoord over een hike naar een fort waar ook koala's waren. Hij had met wat mensen twee auto's gehuurd om over het eiland mee te rijden. Er was nog een plekje vrij en ik vroeg of ze ook naar het fort gingen en ja daar gingen ze ook langs. Dat was wel fijn en het is ook gezelliger dan alleen. We gingen op weg, de auto had geen dak en had iets van een jeep maar dan wel een krakkemikkige haha. Toen we vertrokken was het al wat bewolkt en onderweg kwam er dan ook regen uit de hemel vallen. Zo balen, we reden snel naar het punt voor de hike. Het was een hike van 45 minuten en onderweg zijn we 4 koala's tegen gekomen das een recordje en er zat een jonkie bij zo schattig. We waren bij het fort aangekomen die diende tijdens de tweede wereld oorlog toen der tijd. We waren onderweg naar een strand maar onderweg begon het weer te regen en we stopten om te schuilen en ook omdat anders de auto ook vol zou lopen met water haha. Gelukkig hield het snel op en we waren langs twee kleine strandjes gegaan, niemand had veel behoefte om het water in te duiken vanwege het weer en toen we weer in auto zaten naar het volgende plekje regende het weer en besloten we om terug naar het hostel te gaan. Goede beslissing, want het de hele dag nog door geregend. Ik nam gelijk een douche toen we terug waren. Vanwege het kak weer nam ik mijn ipad mee naar de bar en ging een aflevering OA kijken een beetje de tijd doden tot het avondeten tijd was. Mijn avondeten was heel makkelijk een tosti ham/kaas en wat crackers met hummus. De rest van de avond heb ik op mijn kamer gehangen. Een beetje aan mijn blog gewerkt en wat gelezen