Trip van Australië 14-3 t/m 17-3

20 maart 2017 - Port Campbell, Australië

14-3 Gisteren had ik met Julia en Jonny een auto geboekt en we hadden om 9.30 afgesproken bij hun hostel om naar het verhuur bedrijf te gaan. We zagen al wat voor auto's waren en we waren er dik tevreden over. We hadden de sleutels en daar gingen we doen Jonny begon met rijden voor hem is het a piece of cake, hij is engels dus is gewend om aan de andere kant van de weg te rijden. Als eerst wilden we naar de beroemde Millaa Millaa waterval. Die was 5 kwartier rijden vanaf Cairns. We hadden de weg door een berg genomen dus het was een lange zigzag weg met haarspeldbochten, nou blij dat ik niet achter het stuur zat. We waren onderweg eerst nog bij een meer: Lake Barinne gestopt. Niet een heel bijzonder meer en we gingen weer gauw door. Nou daar waren we dan hoor bij de waterval waar alle meiden een haarflip doen zoals je altijd ziet in reclames voor shampoo of wat dan ook. De waterval was prachtig en we aten eerst onze lunch. Daarna gingen we het water in, het water komt natuurlijk uit de bergen brrrr zo koud. Je kon achter het vallende water zitten dus ik probeerde met mijn go pro nog een paar mooie shot te maken dus ik hoop dat dat gelukt is. Na een halfuurtje gingen we terug beetje opdrogen en de auto weer in. Bij de Millaa Millaa falls waren nog twee andere watervallen in de buurt namelijk Zillie Falls en Ellinjaa Falls ook twee erg mooie watervallen maar je kon er niet in het water zwemmen daar. Jonny had van vrienden nog van een ander mooi waterval gehoord. We liepen naar een informatie loket bij Ellinjaa Falls en het scheent de Josephine Falls te zijn. Het was wel weer meer dan een uur rijden, maar we wilde er graag heen. We hadden alle drie een in kak momentje dus we gingen eerst koffie drinken, Jonny vroeg of iemand anders wilde rijden en ik bood aan om het te proberen. Nou dat ging niet heel lekker in het begin. Ik was mijn gordel al vergeten om te doen terwijl ik al reed. Ik begon met rijden in z'n drie dus hij viel uit. Dikke chaos dus in mijn hoofd haha Jonny liep me wel dus we kwamen heel huids aan in het kleine stadje voor de koffie. Het is ook heel gek schakelen met je andere hand. Poging twee na de koffie. Dat ging een stuk beter vond ik zelf. Het schakelen ging na een tijdje vanzelf en alleen met de knipperlicht had ik struggles, want elke keer als ik die wilde aanzetten ging de ruitenwissers heen en weer haha. Maar we waren na 5 kwartier bij Josephine Falls aangekomen hoor en eigenlijk vond het rijden wel super leuk hier. We liepen naar de waterval en hij was huge. Wat leuk was, was dat je van wat stenen kon afglijden net als een glijbaan. Dus met z'n drieën gingen we dan te gelijk van de stenen glijbaan af. Super leuk. Na 3 kwartier hielden we het voor gezien. Julia wilde ook nog wel rijden en zij reed het hele stuk terug naar Cairns. We hadden de auto weer 24 uur in ons bezit dus hij hoefde morgen pas weer terug gebracht te worden. Iedereen ging weer terug naar zijn eigen hostel en in de avond heb ik niets meer gedaan ik was gesloopt haha en morgen moet ik ook weer vroeg op voor iets heel leuks.
15-3 OMG het is vroeguuuh 5:30 ging mijn wekker. Maar wel voor iets super spannends en vets. SKYDIVEN! Als ontbijt had ik alleen een banaan, want de keuken was ook nog niet open om dit tijdstip, maar door de zenuwen had ik niet heel veel trek. Hup hup naar de skydive winkel, want daar moest ik nog een formulier invullen. Eenmaal daar werd ik ook nog gewogen altijd fijn op een vakantie waar je altijd te veel eet en te weinig beweegt haha. En daarna werd ik in een harnas gehesen. Mijn instructeur aan wie ik vast zit tijdens het springen heet Gee (ik denk dat je het zo schrijft) en hij legde wat dingen uit wat belangrijk was om te doen voor en tijdens de vrije val en dan wat te doen bij de landing. Omg de zenuwen gierde door mijn lijf niet normaal. We reden eerst met een busje naar het vliegveld. En met 8 personen die gingen springen en dan 8 instructeurs werden we in een klein vliegtuigje gepropt het was erg knus daar. Je had wel super mooi uitzicht over de rainforest van Cairns prachtig! We waren op de goeie hoogte 14,000 ft en ik was de ene laatste die ging. Het was al een eng gezicht om iedereen zo te zien verdwijnen uit het vliegtuig en daar ging ik dan zelf. Er was geen tijd echt om er over na te denken Gee gooide ons er gewoon uit. De vrije val duurde denk 30 seconden. Ooh mijn god wat was dat een geweldig, eng en gek gevoel in één. Ik probeerde te gillen het eerste moment van de sprong maar dat lukte niet. Maar 2 seconden later gilde ik het uit. Alle spanning kwam er uit en het gevoel was zo onbeschrijfelijk als je dan voor even vliegt. We vielen door de wolken heen en snel daarna gooide Gee de parachute open. Ik dacht altijd dat dat echt een ruk gaf aan je lijf maar dat viel wel mee. Ik kon een beetje op adem komen, bedankte Gee honderd keer ofzo voor deze geweldige ervaring en genoot van het fantastische uitzicht terwijl we nu rustig door de lucht zweefde. Ik was super trots en blij dat ik dit heb gedaan. Gee zorgde nog even dat we half over de kop gingen en ik vond het allemaal geweldig. De sprong tot landing duurde 5 minuten, maar 5 minuten om nooit meer te vergeten wat er toen allemaal door mij heen ging. De landing ging goed en een beetje trillend en niet meer uit mijn woorden komend stond ik dan weer met beide benen op de aardbol. Kon ik maar nog een keer dit doen echt het is verslavend! Ik gaf Gee een knuffel om hem te bedanken voor deze geweldige ervaring en daarna stapte ik weer het busje in om terug te rijden. Iedereen met wie ik in het vliegtuig zat vond het super vet ook. En ik kreeg al gelijk mijn filmpje te zien hahaha heel grappig om terug te zien. Eenmaal terug bij de winkel moesten we even wachten op de foto's en video en toen liep ik terug naar mijn hostel. Het was nog maar 9:30. Mijn roommates lagen nog op een oor haha en ik had nu wel honger dus ik maakte een lekker ontbijtje. Na mijn ontbijt deed ik nog een wasje de allerlaatste voor hier woehoe! En daarna ging ik naar het reisbureau naast mijn hostel, want die hadden computers zodat ik mijn foto's en video kon overzetten op mijn telefoon. Dat heeft wel even geduurd dus tijdens het downloaden gooide mijn was over in de droger. Ik liep langs de receptie en tot mijn verbazing zie ik daar twee vennepers staan. Nou ja zeg hoe is het mogelijk. Mijn moeder had wel gezegd dat Cindy ook in Australië zou zijn, maar ik dacht wel van ja hoe groot is de kans dat ik haar zou tegen komen en nu bleek ze samen met een vriendin in hetzelfde hostel te zitten hoe toevallig is dat. Na mijn was en het downloaden ben ik naar ze toe gegaan bij de lagoon. Super leuk zeg en we hebben de hele dag samen bij de lagoon gelegen. Mandy en Cindy vertrokken vandaag wel weer al naar Airlie Beach en dus spraken we ook nog af om samen wat te gaan eten in de avond. We hadden elkaar helemaal lekker zitten maken om sushi te gaan eten en naast ons hostel zat een sushi tent met zo'n lopende band dus we vonden het wel leuk om daar te gaan eten. We hadden nog kort bij de receptie gestaan, want de receptioniste was Nederlands en die gooide wat Nederlandse nummer door het hostel. Daar kwam ik ook nog een Nederlandse jongen (Max) tegen die ik in Mission Beach had ontmoet en hij ging ook mee naar de sushi tent. Sushi is zo lekker zeg en ik had 6 bordjes in totaal verzameld mmm so good. Ik heb nog een tijdje met de meiden in het hostel gezeten, want hun bus vertrok pas om 01:00 en we zaten gezellig te kletsen over van alles. Om 12.15 vertrokken ze dan en zei ik ze gedag, wat een top dat vandaag kon niet beter!
16-3 Oeh vandaag weer iets leuks op de planning een scuba dive. Heel veel zin in en ik was al vroeg vertrokken en onderweg sprak een wat oudere man mij aan en vroeg of ik onderweg was naar de haven om te gaan duiken. Hoe kon hij dat nou weten dacht ik, maar ik zei ja en hij liep met mij mee daarnaar toe. Hij vroeg wat mijn plannen waren voor hier en ik vertelde dat ik misschien nog een keer een auto wilde huren voor Cape Tribulation en toen liet hij mij geweldige foto's zien van een meer wat daar dichtbij in de buurt lag. Ik was nogal vroeg bij de haven en Rob wist een plek waar we konden wachten in de airco. We praatten verder over het meer en ik wisselde email adressen uit zodat hij mij de route kon sturen. Rob in voetmasseur geweest vroeger en het is raar misschien voor jullie om te lezen. Maar het gesprek ging over schoenen en daar over voeten en voor ik het weet gaf hij mij een voetmassage. Haha en ik vond het zelf ook een beetje gek, maar normaal kan ik er absoluut niet tegen als iemand aan mijn voeten zit maar dit was erg relaxend haha. Ik bedankte Rob voor de leuke morgen already, want nu moest ik toch echt mijn boot gaan halen. Op de boot kreeg ik een snorkel, flippers en een stingersuite. Het was wel een stukje varen en ja hoor ik voelde me weer zeeziek voortaan toch maar iets ervoor innemen, want dit is ook niets. We waren bij het Briggs Reef en we moesten onze pakken aandoen en we kregen de zuurstof tanken op onze rug gezet. Die dingen waren zwaar zeg. We gingen het water in en moesten eerst wat skills onder de knie krijgen. We zonken onderwater en het was in het begin heel raar om continu door je mond te ademen en dat je kon ademen onderwater. Ik ademde in het begin ook wat zwaar met lange halen maar uiteindelijk had ik het wel onder controle. De skills die we moesten oefenen waren. Het ademen halen. Wat te doen als er water in je masker zit. Hoe je je mondstuk weer kan vinden als die per ongeluk uit je mond is gegaan. Het waren niet hele moeilijke dingen en we gingen daarna een stukje dieper het water in. Daar werden we op de foto gezet en daarna gingen we dan eindelijk een stuk zwemmen. En wauw het reef was schitterend nog beter dan bij de Whitsundays. We zwommen 15 minuutjes onderwater en het mooie hier dat het niet allemaal vlak koraal was hier kon je tussen het koraal zwemmen zo vet. We gingen weer naar het wateroppervlak en dat moest heel langzaam gaan anders was het gevaarlijk voor je lichaam. De zuurstoffles mocht ik af doen en daarna kon je nog gewoon snorkelen en tijdens het gewone snorkelen kwam ik een kleine haai tegen yeah ook gezien. We kregen lunch en vaarden toen verder naar het volgende snorkelgebied Green Island. Je kon hier nog een keer duiken als je dat wilde en ik wilde nog wel een keer gaan, nu kon je ook wat langer onderwater blijven, want we hoefden de skills niet nog een keer door te nemen. Dit stuk reef was ook weer prachtig met zoveel verschillende soorten vissen en koraal zo tof om er echt tussen te zwemmen en ik heb nog zeekomkommers vastgehouden. We hadden 30 minuten gedoken en dat was best vermoeiend en ik wilde niet meer snorkelen. Waar we lagen met de boot had wat verderop een zandeiland. Niet groot en er was dus alleen maar zand geen boom of plant verder zo gek. We gingen weer terug naar Cairns en ik deed een schietgebedje dat ik niet weer zeeziek werd en gelukkig was het nu ook niet zo. We waren terug rond 16.00 en ik was Katharina tegen gekomen op de boot en samen liepen we terug voor een ijsje. Ik had Julia en Jonny een appje gestuurd en zij waren samen bij de lagoon en we gingen ze opzoeken. We spraken over een nieuwe cartour die we met z'n vieren zaterdag willen gaan doen. Ieder ging later naar zijn eigen hostel. In de keuken kwam ik Elli tegen die ik sinds Agnes Water niet meer had gezien en het was fijn haar weer te zien. We spraken af om uit te gaan en op mijn kamer te predrinken. Katharina was er ook bij gekomen en we speelden wat spelletjes. We moesten om 22.00 weer bij Gilligans zijn voor de gratis drankjes haha. Het werd ook gelukkig steeds drukker in de club en dat maakt het ook gezelliger. We wilden nog naar een andere club maar stopten eerst nog bij een snackbar voor een patatje. Eenmaal bij de club Woolshed was de entree nogal hoog en besloten we uiteindelijk om dan maar terug te gaan naar het hostel om te gaan slapen.
17-3 Lekker uitslapen en ik had een groot ontbijt gemaakt met roerei, tomaatjes en wat overgebleven tofu om de dag goed te beginnen. Elli, Julia en Jonny waren allemaal weg vandaag en Katharina appte mij of ik nog steeds in was om te gaan shoppen. Of course was ik daarvoor in, het was ook weer een hete dag en in het shoppingcentre zou het dan lekker cool zijn. Ik liep om 12.00 naar Katharina der hostel en samen gingen we eerst een ice coffee drinken. Het winkelcentrum was groot en er was veel sale. Ik had veel leuke dingen gezien, maar helaas of mijn maat was er niet meer of het stond net niet leuk genoeg. Alleen bij de Cotton on was geslaagd, maar ik heb wel een gezellig dagje gehad met Katharina. Er was ook nog een markt waar voornamelijk overheerlijk fruit en groente te koop was en Katharina kocht daar het een en ander. We moesten een stukje terug lopen naar het centrum voor souvenirs die ik nog wilde kopen en ik wat leuke dingetjes gekocht voor familie. Onderhand was het 15.00 en ik wilde nog werken aan mijn blog, want dat verslofte een beetje door tijd gebrek. Na een uurtje toen ik eindelijk foto's kon overzetten ben ik daarna naar Katharina gegaan om bij haar in het zwembad te zwemmen.  Na een uur ging ik weer terug naar mijn eigen hostel, lekker douchen en eten en me klaar maken voor de avond, want het was Sint Patrickday wat dat ook mag inhouden. Ik had afgesproken met Julia, Jonny en Elli om weer te gaan predrinken op mijn kamer met wat spelletjes. En daarna gingen we weer naar Gilligans waar het vandaag enorm druk was. Geen gratis drankjes helaas haha maar iedereen deed een rondje van het groepje. Het was echt super leuk en de muziek was ook goed. Ik heb me prima vermaakt weer deze avond, het was wel al laat en morgen moet ik alweer vroeg op. Ik heb met Julia, Jonny en Katharina weer een auto gehuurd om een route tripje te maken zin in!