Trip van Australië 25-2 t/m 28-2

2 maart 2017 - Port Campbell, Australië

25-2 Yeah happy birthday to me! Ik had mijn wekker niet gezet, vond dat dat ook wel weer een keer mocht. Ik was toch rond 9.00 uur wakker en liep mijn kamer uit om mijn gezicht te wassen. Daarvoor liep ik langs het eetgedeelte waar een aantal mensen van Fraser zaten. Camille begon met zingen en iedereen deed mee zo lief en leuk. Ik kleedde me aan en nam mijn ontbijt. Veel mensen van de groep vertrokken vandaag al naar hun volgende bestemming dus het was weer veel knuffels weggeven. Ik vond het een toffe groep waarmee ik was naar Fraser Island hopelijk zie ik een paar van deze mensen nog op mijn reis. Ik wilde het vandaag chill aan doen en ik wist dat twee meiden Elli (van Amerika) en Marianna (Argentinië) ook nog een nacht bleven in Rainbow Beach. Het stadje is eigenlijk best saai en rustig dus dat was een kleine teleurstelling. Maar met z'n drieën zou het toch wel een hartstikke leuke dag worden. Marianna moest eerst het een en ander regelen voor haar reis en dat kwam wel goed uit, want dan kon ik mooi de foto's en blog posten van Fraser Island. Bij ons aan tafel zat Toby (Duits) en daar hebben we een tijdje mee zitten praten. Iedereen had zijn belangrijkste dingen klaar en we konden met z'n vieren naar het strand. Je had hier hoge golven dus je had goed kunnen surfen hier. Helaas geen board mee. Rond 16.00 gingen we terug naar het hostel om wat spullen te droppen en samen met Elli en Marianna liep ik mee naar een look out point om de zonsondergang te gaan kijken. Het was een half uur lopen vanaf het hostel, we liepen eerst door een stukje bos om vervolgens uit te komen in een sandblow. Een sandblow is een soort duin wat door de wind van vorm veranderd. We waren prima op tijd en kozen een mooi plekje. Als eenmaal de ondergang begint is de zon echt binnen no-time onder zo gek, maar het was weer mooi om te zien. We liepen gauw terug, want als de zon eenmaal onder is, wordt het snel donker natuurlijk. Omdat niemand zin had om te koken en vanwege mijn verjaardag zochten we 1 van 2 restaurants in heel Rainbow Beach op. Ik had een mango- kip curry en hij smaakte erg goed. De meiden hadden bij het restaurant een blueberry muffin met een kaarsje erin geregeld en al zingend blies ik hem uit. Geweldig toch en zo lief! We gingen terug naar ons hostel om een douche te nemen en we spraken daarna af om nog een drankje samen te doen. We wilden ook nog een kijkje nemen in de enige bar van de stad en om 22.00 liepen we daar heen. Het was wel rustig, maar er was leuke muziek dus we namen een nieuw drankje en gingen zitten aan een tafeltje. Na een uurtje was het over, want ze gingen sluiten. Uuh 23.00 op een zaterdag avond. Nou ja geeft niet ik heb een hartstikke leuke dag gehad met de meiden het enige wat ik miste was jullie family and friends, maar ik vier het gewoon nog een keer als ik terug ben. Super bedankt voor alle felicitaties dat deed me weer goed! Xx
26-2 Vandaag weer uitchecken, ben wel blij dat ik Rainbow Beach ga verlaten. Op de sandblow na vond ik het maar een saaie stad. Ik heb wel een super tijd gehad met de meiden hier. Het wachten was nu op de bus die ons om 12.45 kwam oppikken. Dus lekker een beetje in de hangmat hangen dan maar. Het werd een rit van 6 uur dus ik had nog wat snacks gekocht. De bus was er we Elli en ik gaven een knuffel aan Toby en Marianna en stapten in. Marianna komt ook naar Agnes Water hartstikke leuk om nog even met hun samen te zijn. De bus rit duurde lang, maar daar waren we dan. Een busje van het hostel stond klaar om onze backpacks mee te nemen naar het hostel zodat wij die niet hoefden te sjouwen. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaars en na dat Elli en ik onze kamer wisten en onze spullen daar hadden geparkeerd, gingen we naar de supermarkt om wat eten te kopen. Het werd pasta voor mij surprise haha. Na het avond eten namen we allebei een douche. Super leuk dat we nog even wat mensen van de Fraser Island groep tegen kwamen. We hebben daar nog kort mee gezeten en daarna vertrokken zij weer met de bus. Ik was best wel gaar van de bus reis dus niet veel later ben ik naar bed gegaan.
27-2 Ik had lekker weer geen wekker gezet en dan wordt je wel chiller wakker vind ik. Ik was nog wel op tijd voor het ontbijt dus dat scheelde. Er was geen planning voor vandaag en ik wachtte tot de andere meiden wakker waren. Ik had nog niets geboekt voor vandaag en wilde dat ook zo laten. Ik schreef me samen met Marianna wel in voor een korte tour door 1770 voor morgen. Marianna had vandaag een surfles ingepland dus ik zat vast aan Elli. Nee hoor grapje ik vind Elli echt een super leuk meisje vol met droge humor. Je kon surfboards voor $10 huren dus Elli en ik besloten om er eentje mee te nemen naar het strand om onze surfskilles eventjes op te frissen, want het was eigenlijk al weer een tijdje geleden. Ook was dit onze laatste kans om nog te kunnen surfen, want na Agnes Water begint het reef waardoor er allemaal rotsen in het zitten en je dus niet meer kan surfen. Elli begon en het ging der aardig goed af. De golven waren meer het probleem, want ze waren heel kort. Ik had het een paar keer geprobeerd, maar het lukte gewoon niet dus ik was er wel klaar mee. Dan maar van de zon geniet hè, ik was nog even weggedoezeld. Rond 16.00 zijn we terug naar het hostel gegaan. Ik nam lekker een douhe en voelde me weer helemaal fris. Ik had me ingeschreven voor avond eten dat door het hostel werd klaargemaakt. Aardappelpuree, groente, gekookte pompoen en schnitzel. Het was heerlijk en nu had ik ook wat meer groente gegeten. Voor in de avond wilden we drank spelletjes doen. Maar ja niemand wilde mijn vieze goon (wijn) drinken. Katerina kwam met het idee om een soort sangria er van te maken. Super goed idee, we hadden fruit en wat sap gekocht en gooide alles in een grote soep pan bij elkaar. Om het een goeie tropical touche te geven hadden we er nog een coconut likeur op gedaan en dat maakte het drankje af. We begonnen met het spel Jenga en bij deze jenga stond op elk blokje een opdracht en zo werd het spel interessanter. We werden er steeds slechter in en wilden een ander spel doen. De spel kaarten kwamen op tafel en ik heb me rot gelachen om al het de grappige uitspraken tijdens het spelen van verschillende spellen. Het was een super leuke avond en rond 00.30 ben ik lekker gaan slapen.
28-2 Vandaag is mijn laatste dagje in Agnes Water, wel lekker dat ik pas 21.40 vertrek met de bus dan heb ik nog de hele dag hier. In eerste instantie vond ik het niet zo'n hele leuke stad gewoon omdat ook weer zo'n rustige stad was. Maar in het hostel hing er wel een leuke sfeer en ik kan het ook erg goed vinden met Elli en Marianna. Mijn tas was weer ingepakt en lakens en kussensloop was weer ingeleverd. Rond 15.00 hebben Marianna en ik de tour door 1770 dus we hadden nog genoeg tijd om te chillen op het strand. Het was zo warm om het strand my god. We sprongen gelijk het water in om af te koelen. Wat later was ook Elli erbij komen zitten. Ik was weer in slaap gevallen tijdens het bakken en ik had het weer bloed heet nog een laatste duik in de zee van Agnes Water en dan was het dag dag, want een half uurtje later liepen we terug naar het hostel. Marianna en ik aten onze lunch en met ons klaar voor de tour, water en camera mee en we waren ready to go. Het was een tour van 4 uurtjes en we begonnen bij een kangoeroe senctuary. De meeste kangoeroes waren wel wild, want ze konden in principe zo de wildernis in hoppen als ze dat wilden. De meeste kwamen terug voor het eten of course zou ik ook doen. Sommige kangoeroes waren opgevangen hier. Sommige waren ziek en sommige joey's (baby kangoeroes) hadden geen ouders meer. Wat waren ze schattig allemaal. We kregen stukken zoete aardappel en ze vonden dat heerlijk. Ze aten gretig uit je handen zo lief. We gingen door met onze tour een forest. Het heet de Paperbark forest. En wauw wat een mooi gezicht. Onze tourguide gaf ons uitleg over deze bomen. Het waren bomen waar de bast als papier los laat en de boom zelf voelt wat sponzig aan. Toen we wat verder het bos in konden lopen was het zo'n mooi gezicht. Het deed mij denken aan een soort fantasie wereld, waar je elfjes en unicorns tegen komt heel apart. Hopelijk als jullie de foto zien snappen jullie wat ik bedoel nu klinkt het waarschijnlijk raar haha. We hadden een stukje er doorheen gelopen en gingen door naar het volgende punt. Dat was vissen voeren, het was wel leuk om te doen ik hoop dat de filmpjes met de go pro zijn gelukt. Het laatste deel voor de tour was een wandeling door de butterfly trail zodat je wat mooie dieren kon ontdekken. Helaas waren we niets tegen gekomen. De tourguide had bij de zee een tafeltje heergezet met daarop wat crackers, kaas en salami. Ook kregen we een glaasje wijn om de zonsondergang te kijken. We waren net te laat, want hij was al onder maar we konden foto's maken van de gekleurde lucht. Super mooi! Ik vond het een erge leuke tour om te doen. Eenmaal terug in het hostel moest er snel gekookt worden, want in 2 uurtjes moesten Marianna alweer de bus hebben naar Airlie Beach. We hadden met een groepje van 5 pasta gemaakt met wat knoflook stokbrood. Erg lekker, maar hup hup snel een douche nemen. Ik was ruim op tijd eigenlijk maar ik heb liever tijd over dan dat ik moet haasten en waarschijnlijk dingen ga vergeten. Het busje stond weer klaar om onze backpacks mee te nemen en wij zelf moesten het stukje lopen. Elli was mee gelopen naar de bus de schat. Ik vind het super jammer om afscheid van haar te nemen ik heb echt super veel met en om haar gelachen. Ik ben bang dat ik haar niet meer ga zien. Ik gaf haar een dikke knuffel en stapte de bus in. Jeeeh weer een nacht bus, dat ging super goed de vorige keer not. We gaan het zien. Ik ga de blog afsluiten en over vier dagen lezen jullie weer hoe deze rit is

1. Joke Jansen den Braber:
    2 maart 2017
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en allemaal gezellige mensen ontmoet onderweg. Nog heel veel plezier verder dikke knuffel van mij
  2. Karim:
    Leuk hoor!

Hoe lang ben je nog in Australië?
  3. Sandra:
    2 maart 2017
    Wat een heerlijk verhaal. Top dat je zoveel leuke mensen ontmoet en met elkaar het zo gezellig hebt. Geniet, have fun xxx
  4. Margreet van Riel:
    4 maart 2017
    Heee Bianca, daar ben ik weer. Vanuit een somber, miezerig
    dorp (wat t weer betreft hoor, het is een "werelds" dorp!) aan je laten weten, dat we weer genoten hebben van je, bijna, ooggetuigend verslag! Geweldig, hoe jij dat doet! Ik raak ook nieuwsgierig naar de drankspelletjes hoor, die jullie doen. Kom t maar eens uitleggen! Tja, weinig nieuws van deze kant dat jou zal interesseren, dus....blijf nog maar even, blijf genieten en blijf de kust opslurpen! Liefs, Margreet.