Trip van Australië 21-2 t/m 24-2

25 februari 2017 - Fraser Island, Australië

21-2 ik schrok wakker, want ik wist dat ik moest uitchecken vandaag en m'n wekker was wel afgegaan maar veel te zacht dus die had ik niet gehoord. Het was 9.15 dus ik had nog genoeg tijd gelukkig. Nadat ik had uitgecheckt at ik mijn ontbijt. Mijn bus ging pas 13.20 en het was al zo warm in de ochtend. Dion en ik gingen nog even naar het strand, laatste duik in Noosa. Noosa was een erg leuke plek, erg relaxed net als Byron Bay. Om 12.00 ging ik terug naar het hostel om me weer klaar te maken voor de bus. Ik had vanochtend wel zo'n momentje dat ik geen zin had om in te pakken dat is af en toe gewoon irritant om te doen haha. Nou goed ik nam afscheid van Dion en Jessica en ik zag een meisje (Camille) die ik gisteren bij het avond eten tegen kwam en we liepen samen naar de bushalte. Op naar Rainbowbeach. Het was maar 3 uurtjes rijden heerlijk. Camille en ik zitten in dezelfde groep voor Fraser Island en in de bus was er nog een jongen (Ian) die ook in dezelfde groep zit dus gelijk al wat bonding met elkaar. We waren bij het hostel en hadden gelijk de briefing voor Fraser Island. Dat duurde een half uurtje en daarna mochten we boodschappen doen om mee te nemen voor Fraser. Of course had iedereen ook drank gekocht, want op het eiland zelf heb je maar een paar winkels. Ik ging met Ian, Camille en Dan (alle drie Canadees) samen noodles met teryaki saus, kip en groentje koken en het was heerlijk. Dan en ik deden de afwas en daarna ging ik douchen. Morgen ga ik dus naar Fraser Island, dat is drie dagen en dan mag je alleen een kleine rugtas voor mee nemen. Ik had de tas ingepakt en ik postte mijn blog. Ik heb de aankomende dagen ook geen bereik dus ik moest wel. Ik zat buiten en heel toevallig kom ik Jenny en Hanna hier tegen de twee Zwitserse meiden ik dacht dat ik hun in Noosa voor het laatst zou zien dus dit was een leuke verrassing. Zij waren net terug van Fraser. Ik heb wat met hun gekletst en ben daarna naar bed gegaan.
22-2 De dag begon weer vroeg maar wel voor iets super leuks Fraser Island!! Ik was er helemaal klaar voor. We waren in vier groepen verdeeld voor de auto's, want we moesten zelf rijden in een 4x4 auto. We kregen korte uitleg over de auto en daarna was het gaan. We zitten met z'n achten in de auto allemaal super gezellige mensen. We moesten eerst met een pont naar het eiland en het eerste stuk was gelijk over zand en je voelde auto soms slippen. Heel vet! De eerste stop was bij Lake Mckenzie een prachtig meer. Super helder blauw water en het fijne was dat dit zoetwater was je kon het bij wijze van drinken. Dat is lekkerder om in te zwemmen dan zeewater. De weg zowel erheen als terug was heel hobbelig met veel stijle hellingen. De jongens reden die stukken. We hadden zelfbelegde wraps als lunch en daarna gingen we weer door. Ik hoorde dat het volgende gedeelte weg veel om het strand was en ik bood aan om te rijden. Het is voornamelijk vlak en je hebt alleen te maken met wat los zand dat kon ik nog wel aan haha. Spannend was het wel het stuur zit ook aan de ander kant, maar het ging best goed je had ook alle ruimte om te rijden. Ik reed af en toe te sloom en dat maakte de reisleider ook vriendelijk duidelijk door de walkie talkie. Hij zei: don't drive like a pussy hahahaha. We waren aangekomen bij het kamp. Het voelde weer als kamperen met mijn familie. Slapen in tentjes, buiten koken en lopen naar het toiletgebouw wel weer leuk om te doen. Het was 14.30 uur en we gingen met z'n alle opzoek naar een plek om te sandboarden. We hadden stijl stuk gevonden en het was erg leuk om te doen. Daarna zijn we terug naar het kamp gegaan, want ik had aangeboden om te helpen met koken het was barbecue alsof ik dat nog niet genoeg heb gegeten haha. Maar het was weer lekker hoor. De drank werd ook op tafel gezet we maakten er een gezellige boel van. Ik ben tussendoor nog gaan douchen en legde wat drankspelletjes uit aan wat meiden. Het was een goeie avond maar ik had wel een ietsie pietsie te veel drank op. Wanneer ik in m'n tent was, was ik gelijk in slaap gevallen.
23-2 Jessica (Duits) met wie ik de tent deelde was al vroeg wakker en ik besloot ook met eruit te gaan. Ik voelde me na gisteren niet zo goed. En probeerde wat te eten. Na het ontbijt ging het al beter en we gingen er weer vandoor met de auto's. We reden als eerst langs het strand op weg naar de Champagne Pools. Je mag hier niet in de zee zelf zwemmen vanwege alle haaien die hier kunnen zijn, maar er is een stuk wat door rotsen is afgebakend en waar wel zeewater in stroomt. Zo heb je toch een beetje in de Fraser Islands zee gezwommen. Het was cool om te zien hoe de golven hoog de pool instroomden. We bleven daar een uurtje chillen en gingen daarna door. We hadden een korte hike om op de top van een berg te komen en daar hadden we mooi uitzicht over de zee en het strand. We gingen terug naar het kamp voor de lunch en childen daar voor een uurtje. Hup daar gingen we weer met de auto naar Wanggoolba Creek. Het speciale aan dit meer was dat er Tea Tree olie in het water zat en dit scheen heel goed voor je huid te zijn. Het meer was een beetje vies, niemand was heel enthousiast. Ik denk, omdat we zo verwend zijn met al dat heldere blauwe water haha. Ik ben er toch ingegaan en ja mijn huid voelde wel wat zachter. Ik heb ook nog lekker in het zonnetje gelegen. Rond 16.45 waren we terug op het kamp en een groepje die zich had aangeboden deden de voorbereiding voor het avond eten pasta. De pasta was lekker en iedereen maakten zich weer klaar voor drinking games. Ik heb de wijn toch maar laten staan na gisteren. Later op de avond ben ik met een groepje meiden naar het strand gelopen. Het was daar pikken donker en het was helder weer. Het was breath taking zo mooi als je alle sterren kon zien. Ik heb nog nooit zoveel sterren in de hemel gezien en ze schenen zo fel. Ik heb ook de melkweg gezien zo mooi. Helaas kon ik niets vastleggen op camera dat werkte gewoon niet. We liepen wat dichterbij bij de zee en als je in het water keek, leek het of je door de sterren liep zo geweldig, super mooi om zo de dag af te sluiten.
24-2 We moesten vroeg opstaan, want vandaag was ons laatste dagje alweer op Fraser en er moest opgeruimd worden. We hadden de tenten uitgeveegd en de keuken opgeruimd. Het wachten was op de tourguide, die had zijn wekker verkeerd gezet dus hij had zich verslapen haha. We waren ready om weer op pad te gaan en hebben eerst een wrak van een schip bezocht wat in het water nog lag. De naam van het schip was Maheno. Erg vet om te zien om het geraamte nog te zien van het schip. We stapten weer in de auto iedereen was zo opgewekt en vrolijk ook al was het de laatste dag er hing een super goeie sfeer in de groep. We kwamen aan bij een rivier: Eli Creek die eindige in de zee en het water was daar constant 18 graden hmmm lekker verfrissend hoor toch wel een beetje koud. Je moest een stukje lopen en dan kon je jezelf mee laten gaan met de stroming. Nate de tourguide had een vollybal net gespannen en daar stonden we dan met 28 mensen te vollyballen geweldig lekker chaotisch maar uiteindelijk ging het steeds beter. We hebben daar 2 uurtjes rond gehangen en daarna gingen we door. Naar het volgende meer. Onderweg zagen we een wilde Dingo op het strand. Iedereen had eigenlijk de hoop opgegeven om nog een dingo te zien en daar was die dan. Super schattig ze lijken best veel op een gewone hond. We zijn ook nog is als enige auto vast komen te zitten in het zand helaas. We noemde het maar de ultra Fraser Island experience die we hebben gehad haha. We waren aangekomen bij Coolooloi Creek en super mooi meer weer. Hier hadden we ook de lunch. En hoe toevallig we hadden nog een Dingo gezien hier. We konden een duik nemen in het meer en na een uur gingen we dan terug naar Rainbow Beach. Zo jammer, want het is echt een prachtig eiland met zoveel verschillende natuurschappen om te zien. We waren om 14.00 terug bij het hostel en iedereen was gezellig met elkaar aan het praten en bij het zwembad aan het hangen. In de avond hadden de meeste voor de barbecue gekozen even wat anders haha. Ik had voor mezelf 2 ciders gekocht, want om 00.00 uur ben ik jarig jeeeh. Iedereen was wel moe dus we waren een film gaan kijken en om 00.00 werd er voor me zongen zo leuk. Er was hier geen uitgaansgelegenheid maar dat was oke ik was zelf ook moe. Ik heb nog gebeld met tante Dees en geskypt met Lydia en me mamsie en vrienden hadden de Australische tijd goed in gate gehouden zo lief. Ik voel me helemaal jarig. Ik ben nog een uurtje op gebleven en daarna ook lekker naar bed gegaan. Morgen lekker een relax dagje, naar het strand en niet veel doen, goodnight lieve iedereen miss you xxx

1. Hans:
    hoi Bianca Gefeliciteerd nog
    weer een leuk verslag en mooie foto's

gr hans
  2. Sandra:
    25 februari 2017
    Lieve Bianca, gefeliciteerd met je verjaardag. Gezellig om je te zien en met te praten. Bedankt voor je mooie verslag en foto's. Heel veel plezier op je volgende bestemming het ziet er wederom geweldig uit. We drinken straks een glaasje op je nieuwe levensjaar. Dat het je maar veel gezondheid, gezelligheid en wijsheid mag brengen CHEERS! Mama
  3. Margreet van Riel:
    Heeee lieve jarige!
    Van harte gefeliciteerd. Byzonder om je ?ste verjaardag in Australie te vieren. Dit vergeet jij nooit meer! Tegelijk realiseer ik me dat ik nalatig ben geweest in het reageren op 2 pracht verslagen van. Nog even over de Koala Senctuary; daar zijn wij ook geweest! Wat een ervaring...de aandoenlijke koala's en de kangeroes met jong in de buidel! Noosa kennen wij niet, maar t blijft jaloezie en herinneringen geven jouw uitgebreide verslagen. Nu ook weer over Fraser Island! Top joh en zie je hoe gemakkelijk de contacten gaan, zo relax. Pittig van je dat je in een four wheel drive achter het stuur ging. Ja, Ben en ik leven erg met je mee. Ik lees je verslag aan Ben voor en we hebben praat over onze bevindingen. Wij blijven idolaat, de liefde zal nooit meer overgaan! Traantje....ha,ha. Jij geniet heerlijk en daardoor....wij ook! Dankjewel. Ook wij zullen het glas op je richten...lieve groet van Bleker 45. Proost!
  4. Peter Damen:
    25 februari 2017
    Gefeliciteerd BaIanca, fijne dag en geniet verder van je reis, klinkt goed allemaal!
  5. Tante D:
    Hé jarige job,
    Nog een keer dan... lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de Gloria..Heeperdepiep Hoeraaaa. Gefeliciflapstaart maak er een mooie dag van. Was fijn om weer even je stem te horen en het doet mij goed dat je het zo naar je zin hebt.
    Veel plezier vandaag en natuurlijk de rest van je vakantie. En ik zal een wijntje drinken op je gezondheid en een nieuw levensjaar met veel gezelligheid, geluk en liefde.

dikke kus xxx
  6. Anja bokhorst:
    25 februari 2017
    Hi Bianca nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een geweldige ervaring is dit. Geniet er van en nog heel veel plezier.
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet down under