Trip van Australië 17-2 t/m 20-2

22 februari 2017 - Noosa Heads, Australië

17-2 Ik had weer niet goed geslapen, dit keer kwam het omdat iemand op de kamer onwijs hard snurkte, echt wauw haha volgende keer mijn oordopjes maar gebruiken. Ik moest er toch vroeg uit, want de bus ging om 10.30 en het was eventjes lopen naar het busstation. Ontbijtje was op en lunch was gemaakt en daar gingen we weer. Wel jammer, want ik had best nog wel wat langer in Brisbane willen blijven. Op naar het busstation en na 3 uurtjes was ik in Noosa. Het voelde gelijk chill. Het lijkt een beetje op Byron Bay, klein stadje en geen hoge gebouwen. Bij de busstop waren een paar andere meiden die ook naar hetzelfde hostel moesten dus we liepen samen er naar toe. Bij het hostel was er een systeem storing waardoor we 2,5 uur hebben moeten wachten om te kunnen inchecken en onze kamer in konden. In de tussen tijd heb ik met een van die meiden waarmee ik naar het hostel liep zitten wachten en kletsen. Aniek is haar naam en ze komt uit Nederland. Het probleem was eindelijk opgelost en ik kon mijn spullen in mijn kamer zetten. Aniek en ik gingen daarna samen boodschappen doen. Het was onderhand al 17.00 en ik had niet veel zin om naar het strand te gaan, maar er was een zwembad bij her hostel en dat was goeie tweede optie. Ik wist dat Jenny en Hanna (meiden uit Zweden) ook nog hier in Noosa waren en ik had ze geappt. Jenny is morgen jarig en ze wilden lekker uiteten en ze vroegen mij ook mee zo leuk. Na de duik in het zwembad ging ik me klaar maken. Om 19.00 kwamen de meiden mij ophalen van mijn hostel, het restaurantje was aan de andere kant van mijn hostel. Het was Mexicaans en ik koos voor taco's en chips met salsa. Het was erg lekker! De meiden moeten morgen alweer vroeg de bus naar hun volgende bestemming hebben dus na het eten ging ze weer terug naar hun hostel. Ik heb afscheid van ze genomen, want de kans is klein dat ik ze nog een keer ga zien. Naast het hostel was er een feestje gaande, alleen ik was best moe dus ik ben lekker naar bed gegaan.
18-2 Goodmorning! Ik was om 9.30 wakker geworden. Ik ging me aankleden en ontbijten. Ik had geen idee wat ik wilde gaan doen vandaag. Ik was opzoek gegaan naar Aniek, maar kon haar niet vinden. Ik had de laatste ansichtkaarten om te schrijven dus dat was het eerste wat ik maar ging doen. Tijdens het schrijven kon ik nog gezellig appen met Steph altijd leuk. Mijn ansichtkaarten waren geschreven en ik moest mijn portemonnee halen uit mijn kamer. Er werd op de deur geklopt. 3 mensen die hier ook verblijven vroegen of ik mee wilde met hun op een boot waar je dan zelf kon barbecuen. Super spontaan en ik kende ze eigenlijk nog niet, maar waarom niet ik had zelf nog geen plannen. We waren uiteindelijk met z'n achten en we moesten eerst wat spullen halen voor de barbecue. Eenmaal dat te hebben ingeslagen pakten we een uber naar de plek van de bootverhuur. Het was eigenlijk nog een grote boot ook voor 8 personen. Dion was de stuurman en daar gingen we dan. Het was heerlijk op het water en zo gezellig ook. Een paar namen nog een duik en na een paar uur gooide we het anker uit en begon de barbecue. We hadden broodje hamburger en worstjes, lekker veel stokbrood en dips we hadden alles goed verzorgd zelf haha. Iedereen zat wel vol dus we gingen weer verder varen. Het was zo'n gezellige dag en ook de manier waarop het ging om dit te gaan doen is zo leuk. Alsof iedereen elkaar al een tijdje kenden. Om 17.00 moesten we weer terug zijn en we pakten weer een uber terug naar het hostel. We hadden zoveel gegeten avond eten was niet meer nodig. Iedereen ging zich klaar maken voor de avond en we spraken bij een van de kamers af om voor te drinken. Wat eigenlijk helemaal niet mag hier bij het hostel, maar ja toch doen. Nog geen kwartier later stond beveiliging in de kamer en pakten alle alcohol af super balen voor iedereen. Gelukkig was dat het enige, want ze kunnen je ook een boete geven als ze dat willen. Uiteindelijk zijn we naar de bar gegaan naast het hostel en hebben we ons daar nog een tijdje vermaakt. Ik was als eerste weg, morgen word ik opgehaald om 7.30 voor kano varen dus ik wilde het niet te laat maken.
19-2 Ja de dag begon vroeg voor het kano varen. We werden met de bus opgehaald en moesten een half uur rijden voor we er waren. Eenmaal daar werden we een paren opgedeeld en ik was samen met Antonnia een meisje uit Duitsland. We kregen een koelbox en een esky tas mee. De koelbox natuurlijk voor het eten en drinken en de esky tas was een waterdichte tas voor je waardevolle spullen. We liepen naar de kano's en kregen instructie hoe de kano's werkten en waar we naar toe moesten varen voor de mooie plekjes. Ik heb wel is gekanood (gek woord :P) alleen deze kano's kon je sturen met je voeten. Veel beter dan dat je dat met je peddels moet doen. We gingen op avontuur Antonnia en ik. We peddelden en peddelden door de rivier. We kwamen aan bij een super klein zand eiland waar pelikanen zouden zitten, maar helaas geen een te bekennen. We namen een korte break om wat te drinken en te eten en daarna gingen we weer verder. We waren op zoek naar the Narrows ik had er niet echt een voorstelling bij, maar na een tijdje hadden we dat stukje rivier gevonden. Het was wel mooi, maar ik was niet super erg onder de indruk. We waren allebei al aardig moe dus we besloten om naar een plekje te kanoën waar je de kano kon vastleggen en we konden chillen. Ik nam nog een korte plons in het water, want ik moest ffies afkoelen. Rond 14.00 gingen terug naar het beginpunt en reden we terug naar het hostel. Bij het hostel nam ik lekker een douche en ben daarna aan het avondeten begonnen. Het groepje waarmee ik gisteren op de boot zat, ging samen eten en ze vroegen mij mee. Ik had eigenlijk al gegeten, maar het was wel gezellig om er bij te zitten. Vijf mensen van de groep vertrekken morgen ook weer en niemand had echt zin om uit te gaan. Dus we hadden een filmavondje gepland. Super leuk en gezellig met z'n 5en hebben we vanaf een laptop de film Inside out gekeken echt een aanrader. Na de film is iedereen gaan slapen, het was weer een top dagje.
20-2 Ik had m'n wekker niet gezet, want het is ook wel lekker om uit te slapen. En uitslapen voor mij betekend vaak tot max 10.00 uur en rond 9.45 was ik wakker lekker. De drie meiden van de groep waren al vertrokken met de bus. Twee jongens van de groep gingen naar het strand en ik was nog helemaal niet op het strand geweest in Noosa dus ik wilde ook wel gaan. Zij waren alvast gegaan, want ik moest nog mijn spullen pakken. 20 minuutjes lopen was het naar het strand en ik kwam nog een andere jongen tegen die ook mee kwam. Het was al goed heet om 11.00 snel het water in. Wat later joinde er nog een meisje (Jessica) mee op het strand. Twee jongens vertrokken vandaag met de bus dus zij hebben een uurtje op het strand gelegen en Dion (derde jongen) ging ook met ze mee terug naar het hostel. Jessica en ik bleven samen over. Jessica is ook Nederlands en we samen een paar uur op het strand doorgebracht. Ze is een super leuk en gezellig meisje en we hebben veel gekletst in het water. We namen sushi als snack en ik wilde nog de coast walk doen en vond 16.00 wel een mooie tijd, want dan was het ook niet zo warm meer. En ja ja er zouden wilde koala's te zien zijn. Het was een goeie wandeling en ik heb ook nog is 1 koala gezien toch 1 haha. Ik ben tot het einde doorgelopen en dan zou je nog verder omhoog kunnen lopen, maar ik vond het zo wel genoeg. Ook moest ik een beetje opschieten, want om 20.00 sloot de keuken bij het hostel en ik had geen idee hoelang ik nu over de wandeling had gedaan. Ik had het allemaal gered en kookte pasta tonijn voor mezelf. Daarna een frisse douche genomen en ben ik bij Jessica en Dion gaan zitten, allebei Nederlands en nog de enige twee over van de groep. Het plan was om uit te gaan, Dion bleef bij het hostel dus ik ging mee met Jessica en een vriendin van haar naar een irish pub. Super gezellig en we hebben nog gepoold, helaas verloor ik toch op het einde door achter de zwarte bal ook de witte bal weg te spelen. Wat later werd de pool tafel weggehaald, zodat er een dansvloer gecreëerd werd en we konden dansen. Het was een erg leuke avond en om half 1 lag ik in bed truste.