Trip van Australië 13-2 t/m 16-2

18 februari 2017 - Port Campbell, Australië

13-2 Vandaag ga ik Byron Bay alweer verlaten, zooo jammer. Echt ik heb het heel erg naar mijn zin gehad hier. Het hostel was top, hele leuke, chille mensen ontmoet en ik houd er wel van als de stad niet heel groot is. Ik pakten de laatste dingen in en leverde de sleutel in bij de receptie. Ik had nog even de tijd om te genieten van Byron Bay, want de bus kwam om 12.00 uur. Ik heb wat rond gelopen en gewerkt aan de blog. Ik zei wat mensen gedag en daar ging ik weer bepakt. Het was deze keer een kort ritje en dat vond ik heel fijn na de vorige haha. Om 14.00 was ik in Surfers Paradise ook wel Gold Coast genoemd. Ze zeggen ook wel dat het hier de Miami is van Australië. Ik moet zeggen ik had een beetje raar ofzo als of dit niet een stad voor mij was. Er zijn hier veel wolkenkrabbers en hoge gebouwen dus Miami klopt wel, maar ik voelde me daardoor zo klein. Ik denk ook wel vanwege Byron Bay daar had je dit niet. Het is denk ik wennen. Het was 15 minuutjes lopen naar het hostel en de eerste indruk was goed. Ik kwam de kamer in en er was iemand anders (Jasmin) die ook vandaag was aangekomen. We gingen samen boodschappen doen en er was gelijk een klik. Ik zou wat wokgroente met rijst en kip klaar maken lekkerrrr. In de avond had ik afgesproken met iemand uit Nieuw Vennep. Hoe toevallig is het dat ik en Michel (ik pas wel op zijn kinderen) elkaar kunnen opzoeken in het inmens grote Australië top toch. Hij was daar met zijn moeder om zijn zus op te zoeken en we hebben een gezellige avond gehad in zijn appartement.  Ik heb veel gelachen om de mooie verhalen en ik heb wat tips gekregen voor mooie plekjes. Om 23.00 was ik weer terug bij het hostel en ben ik naar bed gegaan.
14-2 Woehoee vandaag is mijn vader jarig, gefeliciteerd pap. Ik zit dan wel aan de andere kant van de wereld, maar ik hield de tijd goed in de gate. Om 9.00 's ochtends zorgde ik dat ik klaar zat met mijn telefoon in mijn handen en ik alleen nog maar op de FaceTime button hoefde te drukken om te facetimen. Hartstikke leuk om nu ook Lydia te zien en mee te kletsen. Ik gaf iedereen een kus handje en wenste m'n vader een fijne verjaardag, wel gek om er niet bij te zijn. Ik wist niet zo goed wat ik moest gaan doen vandaag en het weer was net niet lekker genoeg om naar het strand te gaan. Jasmin vroeg me mee om door de stad te lopen, misschien ontdekten we wel iets leuks om te doen. We liepen eerst over de boulevard, daar stonden een paar schitterende zand sculpturen. Ik vind dat altijd zo knap dat mensen van zand mooie figuren kunnen maken. Ik had gelezen over een gebouw dat skypoint heette en waar je op hoge hoogte een mooi uitzicht over Surfers Paradise had. We liepen eigenlijk zomaar ergens heen en we liepen er zo tegen aan. Ik wilde er nog niet in, want het was nog steeds bewolkt en ik hoopte dat dat later op zou klaren. Jasmin en ik kregen al honger.p, maar we waren besluiteloos waarmee gingen eten en omdat het kiezen zolang duurden, kozen we uiteindelijk voor een tentje die we gelijk tegen kwamen. Wel een goede keuze, het was een Italiaanse lunchroom en ik nam een hamburger. Hij was erg lekker. De bewolking trok weg dus we liepen terug naar de Skypoint om daar op de 70ste verdieping uit te stappen. Je kon helemaal rondom lopen en het was zo'n mooi uitzicht. Weer beneden zijn we wat winkels in gegaan en daarna terug naar het hostel gegaan. Ik heb zo'n leuke dag gehad met Jasmin wat een leuk mens is zij! Vanavond is er een ladiesnight in een club en ik had met wat meiden uit Byron Bay afgesproken om daar heen te gaan. Julia van Italië en Jenny en Hanna uit Zweden en Jasmin ging ook gezellig mee. Jasmin en ik hebben eerst lekker gechilld op de kamer, even een powernap gedaan heerlijk. We hadden eten gemaakt, gedoucht en ons klaar gemaakt voor de avond. We hadden bij het hostel van Jenny en Hanna afgesproken en daar hebben we wat gedronken en zitten kletsen met z'n allen. Om 22.30 zijn we naar de club gegaan. We hoefden alleen entree te betalen en de drankjes waren gratis voor de hele avond. We hebben veel gedanst en tussendoor werd er door zo'n chippendale man een show gegeven en meiden mochten op het podium komen. Iedereen begon te joelen of course haha het was een erg leuke avond. En het was weer lekker laat geworden.
15-2 OMG wat was het zwaar om op te staan, ik was goed brak van gisteren. Ik kon nog wel het ontbijtje van het hostel mee pakken en daarna ging ik dan de laatste dingen inpakken en uitchecken. Mijn bus ging pas om 13.30 maar ik had niet veel zin om wat te gaan doen deze ochtend. Ik besloot om te chillen in het hostel. Ik heb niet veel gedaan, kort nog wat vrienden kunnen appen maar zij gingen al slapen natuurlijk. Jasmin kwam ook nog even kletsen alleen zij had een afspraak in het centrum en dus namen we afscheid van elkaar, want ik ga haar niet meer zien helaas. Het was eindelijk tijd om te vertrekken jeeeh. Wat super chill was, was dat er een busje ons kwam ophalen om naar het busstation te rijden. Dan hoefden we niet in de hitte te lopen. De bus reis was lekker kort en rond 15.00 was ik bij het hostel in Brisbane! Heel gek maar het voelde chill om door Brisbane te lopen wat ik totaal niet had bij Surfers Paradise bijvoorbeeld. Brisbane doet me een beetje denken aan Melbourne wat ik ook een erg leuke stad vond misschien vandaar. Ik had ingecheckt en mijn spullen gedropt en ik ben de stad in gegaan. Ik was vanuit mijn hostel links afgeslagen en had een stukje gewandeld tot ik bij het centrum kwam. Als ik nou rechtsaf was gegaan bij het hostel was ik er gelijk geweest lekker slim haha. Maar ja nu had ik wat meer gezien van Brisbane. Ik had ook de supermarkt gevonden en kocht daar het een en ander voor het avond eten. Onder tussen moest mijn was ook wel klaar zijn dus ik ging terug naar het hostel. Mijn was was opgeruimd en ik had mijn eten op. Ik wist niet zo goed hoe ik mijn avond moest vullen dus ik ben maar door een ander deel dan vanmiddag van de stad gaan lopen opzoek naar de Story Bridge. Ik had hem gevonden en je kon een lang stuk langs het water lopen terwijl je uitzicht had op de brug. Hij was rood verlicht en dat gaf van een afstand een erg mooi effect. Ik had de brug nu wel gezien en besloot om terug naar het hostel te gaan. Het was niet heel ver er vandaan en toch presteerde ik het om verkeerd te lopen haha. Ach ja nu had ik wel wat van de Botanic Garden van Brisbane gezien haha. Daar waren trouwens super veel vleermuizen super vet. Eenmaal terug in het hostel ben ik lekker naar bed gegaan morgen weer een nieuwe dag.
16-2 Ik had niet zo goed geslapen vannacht en ik was vroeg wakker. Ik had nog geen idee wat ik moest gaan doen vandaag, maar in eerste instantie had ik niet veel zin om wat te doen. Uiteindelijk had ik al mijn 'zin' bij elkaar geraapt en heb ik een ticket gekocht voor een dierentuin. Het heet Lone Pine Koala Senctuary dus ik nam aan dat er heel veel koala's waren en ik denk dat jullie nu wel door hebben dat ik koala's super leuke dieren vind. Het was een uurtje rijden met de bus en om 11.30 was ik er. Het was een kleine dierentuin maar ze hadden allemaal dieren ik nog niet eerder heb gezien. Verschillende soorten vogels, dingo's, wombats. Er waren onwijs veel koala's die allemaal lekker aan het chillen waren in hun eucalyptus bomen. Wat een schatjes allemaal. Er was ook een heel groot veld voor kangoeroes. Je kon ze daar voeren en ik had een zakje gekocht. Ze zaten allemaal te chillen in de schaduw, want het was weer lekker warm vandaag. Sommige al liggend, aten gretig uit je hand super leuk om zo dichtbij de kangoeroes te komen. Ik had er zelfs een paar gezien die hun kindje bij zich droegen want de pootjes staken mooi uit de buidel. Ik heb nog een informatie show van de koala's bij gewoond en ging weer terug naar Brisbane. Ik heb nog de South Bank Lagoon opgezocht, dat is klein soort strand, want het echte strand is nogal ver weg hier. Het zag er leuk uit en ik had nog twee jongens opgezocht die ik in Surfers Paradise had ontmoet tijdens uitgaan. Zij kwamen uit België en vertrokken in de avond weer naar huis. Ik had ze gedag gezegd en ben terug gegaan naar het hostel. Onderweg wat sushi gescoord en ik ben in het hostel naar het dakterras gegaan om de sushi te eten. Daarna lekker chillen in de hangmat daar en ik heb nog wat geschreven voor m'n blog en de dag was weer om. Snel mijn tas weer inpakken en naar bed, morgen ga ik naar Noosa. Zin in!