Trip van Australië 9-2 t/m 12-2

13 februari 2017 - Byron Bay, Australië

9-2 Vandaag heb ik m'n eerste surf les woehoee. Super veel zin en ik was ook vroeg wakker zodat ik nog het een en ander kon doen. Boodschappen, de blog ik heb het toch wel een beetje druk. Maar het is ook zonde om wat te missen van Byron Bay. Om 12.00 liep ik naar de surfschool. We moesten een stukje rijden, voordat we op het strand waren. Het was een ander strand dan waar ik twee keer ben gaan zwemmen. Hier waren de golven wat milder en das wel handig voor beginnelingen. De instructeurs waren erg leuk. Alles werd goed uitgelegd en daarna moest je het toch echt zelf doen. Het is best lastig aan het begin. Je ziet de golf niet echt aankomen en wanneer moet je nou precies staan. Ik had wel een keer in Nederland gesurfd en daar lukte het geen een keer om op het board te staan. De eerste paar keren ging ik kopje onder. De instructeur hielp je om achter je board te zwemmen zodat die recht bleef als jij probeerde op te staan. En het lukte toen, ik was helemaal blij haha. En het was zelfs gelukt te staan zonder instructeur, was best vet om te kunnen. Tussendoor hebben we een groepsfoto gemaakt en de instructeurs lieten ook het echte werk zien. Ze namen hogere golven en maakten er een showtje van super vet. Toen we weer terug waren hebben we alle foto's bekeken die genomen waren en heb ik meteen een nieuwe les genomen, ik wilde nog wel een keer. Rond 17.00 was ik terug bij het hostel. De meiden waarmee ik goed kan opschieten hier, waren naar het strand geweest en ze wilden daarna naar the Lighthouse lopen om daar de zonsondergang te bekijken. Ik besloot om mee te gaan, het was wel een eindje lopen. De meiden (Elena, Minerva, Julia) en de jongen (Rico) hadden avondeten gemaakt en dat wilden ze daar opeten. Onderweg begon lekker te regenen top not. Het was niet bepaald chill en eenmaal bij de vuurtoren was het natuurlijk bewolkt dus geen zonsondergang en het was koud zo jammer. We liepen weer terug naar het hostel, ik was eigenlijk kapot, maar wilde wel mee uit. Ik maakte snel eten klaar, ging douchen en trok iets leuks aan. We waren weer bij Club Cheeky Monkey, het was wel gezellig maar ik was gewoon te moe. Rond 23.00 was ik weer naar het hostel gelopen en lekker m'n bed in gedoken.
10-2 Goodmorning! Yeeeh vandaag weer surfen. Eerst even rustig wakker worden en ik was weer onderweg naar de surfschool. Ik had m'n toch een spierpijn van gisteren poeh, maar we gaan gewoon door. We reden naar een ander strand dan gisteren, want dat was vandaag gunstiger qua golven. We vertelde de instructeur wat ons doel was vandaag, mijne was om langer op het board te blijven staan en misschien met de golf mee surfen ipv recht vooruit. Daar gingen we weer. Het ging gelijk wel beter, leuk om te zien dat ik al wat vooruitgang boekte. Ik had me toch voornamelijk op het langer op een board staan gefocust. Ik heb het super leuk gehad met het surfen en ik heb de foto's gekocht die van mij waren gemaakt. Eenmaal terug bij het hostel heb ik gedoucht en de meiden hadden het plan om naar het strand te gaan en daar avond te eten. Ik maakte een pasta tonijn salade. Het bleef nu wel droog gelukkig en we hebben heerlijk bij het strand gezeten en gekeken hoe het donker werd en de volle maan steeds meer oplichtte. Een prachtige dag weer. Rond 21.00 gingen we terug naar het hostel en deden we wat drank spelletjes. We kregen gratis toegang tot de Club Woody's. Dus daar gingen we ook heen. Het was er erg leuk, maar zo vol. We hebben het wel laat gemaakt, we waren pas 2.30 terug en we hadden ook het plan om morgen de zonsopgang te gaan bekijken en daarvoor moesten we 4.00 opstaan. Dit wordt wat, wie gaat zich verslapen.
11-2 Ik weet niet hoe het is gelukt, maar ik was wakker geworden van m'n wekker. Ik kleedde me aan en greep snel twee stukken fruit en ik stond buiten. Elena, Minerva en Julia stonden ook buiten. We hadden allemaal een lekkere slaap op. We hadden nog even gewacht op twee jongens maar die kwamen maar niet uit hun kamer. Dus we begonnen nog een keer met lopen naar de lighthouse. Het duurde een uur maar we waren er. En op tijd, we konden mooi foto's maken van de volle maan en na een kwartier begon het. De zon kwam te voorschijn en we waren op het meest oostelijke punt van Australië ik vond het zo gaaf hoe je zag dat de zon zo opsteeg vanuit de zee, prachtig weer. Hoe mooi het ook was, ik was ook erg moe en we gingen terug naar het hostel. Vandaag zouden we ook naar een stadje Nimbin gaan en ik wilde nog wel een tukkie doen. Dus dat deed ik, zo lekker. Om 11.00 pakte ik met Elena, Minerva, Julia en Rico de bus naar Nimbin. Nimbin is een klein stadje dat bekent staat dat je daar wiet kan roken en wietkoekjes kan eten. Het is overal in Australië illegaal om drugs te gebruiken, maar daar wordt het een beetje gedoogd maar je kan nog steeds gepakt worden door de politie. Wij waren wel geïnteresseerd in de koekjes en we vonden een local die ze nog had. We aten ze en wachtten een tijdje, maar er was helemaal geen effect best jammer. We waren wat winkels gegaan en om 15.00 werden we weer opgehaald, beter ook want het was 40 graden in Nimbin. Terug bij het hostel namen we een duik in het zwembad en maakten we ons klaar voor de avond. We hadden weer een barbecue jeeeh. Na de barbecue kwam het pakje kaarten weer op tafel en we deden een paar leuke (drank) spellen. Daarna zijn we weer naar de club Woody's gegaan waar we een gezellige avond hebben gehad, want morgen gaan alle meiden en Rico weg. Heb het heel leuk met ze gehad en ik ga ze missen.
12-2 Ik had m'n wekker nog gezet, maar toch had ik Miverna gemist om gedag te zeggen. Ik ging maar ontbijten en klaar maken om het stadje in te gaan. Eerst nog een knuffel aan Julia geven, want zij vertrekt om 12.00. Ik zie haar nog in Surfers Paradise dus nog geen voor goed afscheid voor mij. Met Elena en Rico zijn we gaan shoppen. Ik heb wat leuke souveniertjes gekocht en een super leuke playsuit al zeg ik het zelf. Later op de dag zijn we nog met z'n drieën naar het strand gegaan. Nog een laatste duik nemen in de zee van Byron Bay en gezellig kletsen over ditjes en datjes. We hebben het lang vol gehouden, want om 17.00 gingen we terug naar het hostel. Avond eten klaar maken en daarna was het tijd om ook afscheid te nemen van Elena en Rico super jammer. In de avond het ik niet heel veel meer gedaan. M'n go pro uitgeprobeerd, een stukje geschreven voor m'n blog en het allerleukste gefacetimed met papa en mama. Dat was wel even fijn om te doen! Daarna ben ik ben bij een groepje gaan zitten waar ik toen bij zat met de barbecue en om 23.00 lekker na bed.

PS super bedankt voor al jullie leuke reacties elke keer. En Margreet over die kamer in Sydney een van de meiden moest om 2.00 's nachts verhuizen naar een andere kamer super zuur voor haar.

1. Hans:
    13 februari 2017
    Weer veel gedaan mooie foto's
  2. Margreet van Riel:
    13 februari 2017
    Tjee, Bianca, wat een aktief wijffie ben jij zeg! Je haalt er echt alles uit! Top! Je hebt gelijk hoor, je doet t hardstikke goed, maar....niet stressen hoor, want je weet t nu al, denk ik...jij komt nog wel eens in Australie!! Goed dat je bent gaan surfen en wat heb je leuke kontakten, t gaat gewoon vanzelf he! Nimbin ken ik niet, maar Byron Bay en Surfers Paradise geweldig, ach die hele kust is prachtig! Wij hebben daar tussen het koraal gezwommen. Als ik je verslag lees, komt t gevoel van toen weer boven! Ik ben en blijf jaloers! Op de Bleker alles gewoon z'n gangetje, beetje saai, maar wel prachtig wit! Ik blijf je volgen en kijk alweer uit naar het volgende. Ook Ben ook, hoor. Wij halen dank zij jou meteen weer leuke herinneringen op. Blijf genieten en tot schrijfs! Liefs Margreet.
  3. Marianne:
    13 februari 2017
    Bianca wat een leuke verhalen en ook leuk om te lezen. Je geniet echt!!
    Heerlijk de zon. Wij hebben van het weekend sneeuw gehad. Op naar meer avonturen !! Gr Marianne
  4. Tante D:
    14 februari 2017
    Ha Bianca,
    Wat een geweldige verhalen, ik word er helemaal blij van en je foto's zijn prachtig. Fijn dat je zo geniet, maar ik had niet anders verwacht. Btw.. gefeliciteerd...en jammer dat je er niet bij bent vandaag, maar... je hebt een hele goede reden.
    Heel veel reisplezier en ik kijk uit naar je volgende blog.
    Hele dikke knuffel