Trip van Australië 5-2 t/m 8-2

10 februari 2017 - Byron Bay, Australië

5-2 Vannacht was er toch iets raars gebeurd. Het was al 02.00 's nachts en ik ging naar mijn bed, ik liep de kamer in en alle bedden waren al bezet, so I was like what... Ik ging langs de receptie, iedereen moest wakker gemaakt worden om te kijken wie er niet in de kamer hoorde. Uiteindelijk bleek het de fout van de receptie zelf te zijn geweest, zij hadden het meisje de verkeerde sleutel gegeven. Ooh ooh wat een slecht hostel!
Vandaag was mijn laatste dagje in Sydney aangebroken. Best jammer. Sydney is een leuke stad wel groot. Ik denk dat ik zelf meer voor Melbourne kies qua stad. Ik vond de sfeer daar chillen en fijner en Melbourne is wat kleiner dus je kon veel lopend af wat ik chill vond. Maar de ligging van Sydney is fantastisch, het was warm geweest de laatste twee dagen en de stranden zijn hier heerlijk. Manly Beach is ook leuk, omdat je met de ferry gaat en je dan even denkt dat je niet meer in Sydney bent. Ygram en ik haalde een ontbijtje en liepen naar de Royal Botinac Garden. Die wilde ik graag nog zien voordat ik Sydney verlaatte. Na de wandeling door de Garden en langs de zee uitkijkend op de Harbour Bridge en het Opera House, besloten we om naar het strand te gaan. Mijn planning was om nog het een en ander te zien van Sydney maar het was zo warm, warmer dan gisteren dus ik had wel zin in een verfrissende duik. We gingen naar Bondi Beach. Snel het water in, want de zon scheen zo sterk dat ik niets liever wilde op dat moment. Je kon al zien dat er hoge golven waren en er veel surfers aan het surfen waren en eenmaal tussen de golven waren ze gigantisch. Soms werd je gewoon omver gegooid door ze, water was zo sterk merkte ik vandaag. Rond een uurtje of 17.00 gingen we terug naar het hostel, onderweg nog een softijsje genomen. Om 19.00 vertrok mijn bus naar mijn volgende stop Newcastle. Ik zei Ygram gedag. Hij gaat ook naar Byron Bay dus wellicht zie ik hem nog daar. Ik moet nog even een planning maken met wat ik morgen allemaal wil zien en dan is het voor mij tijd om naar bed gaan, ik spreek jullie morgen weer x.
6-2 Om 22.00 was ik gisteren in het hostel aangekomen in Newcastle, ik heb niet veel gedaan toen alleen even gedoucht en toen naar bed. Vandaag moest ik toch echt een was gaan draaien en weer uitchecken. Terwijl ik wachtte op de was, ging ik ontbijten en ik liep in op een meisje die ik had ontmoet in het eerste hostel (de betere) in Sydney. Ze heet Anna en komt uit Finland. Achteraf wist ik weer dat ze ook in Newcastle zou zijn, maar zo toevallig. Ze vroeg of ik mee wilde naar een wildlife reservaat. Ik had zelf nog geen planning dus ik ging met haar mee. Het was best leuk, we hadden walibi's, kangoeroes en emu's gezien. We konden ook nog een soort klein dierentuintje binnen, maar veel dieren waren hadden ze verstopt vanwege de hitte. Ik heb nog wel wat mooie vogels en ja ja KOALA'S gezien. We reden weer terug met de bus en het was zo heet we moesten even een stop maken bij het hostel. Anna wilde gaan zwemmen en ik wilde meer van Newcastle zien, want ik was hier maar een dag. Ik ben voornamelijk langs de kust gelopen en kon wat mooie foto's maken. Ik had een aardig stuk gelopen en ruste wat uit bij het hostel. Om 18.00 had ik toch afgesproken met Anna. Wij zijn samen over de Memorial Bridge gelopen het was al afgekoeld dus dat was een lekkere wandeling. We waren rond 19.30 weer terug en mijn avondeten was noodles. Ik heb de tijd een beetje uitgezeten tot ik werd opgepikt door de Greyhound bus. Een nacht ritje jeeeh.
7-2 Nou het was verschrikkelijk haha. Normaal kan ik wel slapen in rijdende auto's of bussen, maar deze keer niet. Ik kon hierdoor wel gezellig op Whatsapp kletsen met vrienden toch een voordeel. Om 8.00 werden we door de bus afgezet in Byron Bay. Het was vroeg, maar je kon wel al je spullen droppen bij het hostel alleen nog niet je kamer in. En dat had ik graag gewild. Toevallig was er een meisje die ook moest wachten en we waren met elkaar in gesprek geraakt. Ze heet Julia en komt uit Italië. Ik wilde niet wachten bij het hostel dus we waren naar het strand gelopen, daar vlakbij had je een grasveld met veel schaduw en dat vonden wij een goed plekje om te wachten tot we konden inchecken. Een beetje kletsen en chillen met elkaar, ik mocht Julia wel gelijk. Tuurlijk was ik nog even in slaap gevallen, anders zou ik niet Bianca zijn. Rond 10.30 liepen we terug, we hadden ook wat boodschappen gedaan en bij het hostel konden we onze kamer in. Het beviel me goed, ruime kamers, een zwembad, schone badkamer en keuken en er hing een gezellige sfeer. Het was al aardig warm dus we wilden allebei zo snel mogelijk naar het strand. Eenmaal daar en we doken het water in. De golven waren weer hoog, maar niet zo heftig als Bondi Beach. We hebben tot 16.00 op het strand gelegen en gingen daarna terug naar het hostel. Een beetje chillen en bij de receptie hangen, want daar was WiFi zodat ik eindelijk m'n foto's van mijn camera over kon zetten naar mijn telefoon. Voor het eerst hier heb ik ook daadwerkelijk avondeten gemaakt. Julia had wat tonijn over dus ik maakte een pasta met tonijn. Verder in de avond hebben we niet veel gedaan. We waren allebei toch wel moe. Morgen gaan we er weer samen op uit, gezellig!
8-2 Julia en ik waren te gelijk wakker en we maakten samen een ontbijtje. Muesli, yoghurt, stukjes appel en peer heerlijk verfrissend. We hadden niet echt een plan, maar Julia moest wat dingetjes regelen voor haar reis dus we waren het centrum in gegaan. We wilden niet te vroeg naar het strand gaan, want de zon was zo sterk en gisteren waren we allebei al een beetje verbrand. We hebben wat rond de receptie gehangen, want ik moest nog wat op de computer en ik had ook weer een stukje voor m'n blog klaar. Om 14.00 zijn we naar het strand gegaan om even af te koelen. De golven waren weer sterk en hoog zo vet. Lekker weer chillen, maar na een uurtje was dat over, want het begon te regen potverdikkie. Ik had er nog wel wat langer kunnen liggen, maar ja het was niet anders. Nu konden we ons wel goed klaar maken voor het uitgaan. Maar eerst de barbecue :D. Omg er was zoveel, hamburgers, worstjes, pasta salade, lekkere dips noem het maar op. Het was heerlijk en na de barbecue was een nog een DJ die stond te draaien bij het hostel. Tijdens het eten hadden we al wat gekletst met de tafelgenoten en na het eten deden we drankspelletjes het was super gezellig. Uiteindelijk zijn we met z'n allen naar de bar aan de overkant van het hostel gegaan en hebben we nog wat dansjes gedaan. Het was wel gezellig, maar ik was al snel iedereen kwijt dus ben ik om 00.00 naar het hostel gelopen en naar bed gegaan. Misschien ook wel beter, want morgen heb ik een surf les zoveel zin in.