Trip van Australië 1-2 t/m 4-2

6 februari 2017 - Port Campbell, Australië

1-2 Dagje twee in Sydney en ik begon de dag met een goed ontbijtje. Het zat bij het hostel inbegrepen, ik moest er alleen een stukje voor lopen. Dat was wel lekker eigenlijk en het ontbijt was top: toast, fruit, eitje prima wat leuk was, was dat hier vanuit meerdere hostels mensen kwamen ontbijten zo had je gelijk aanspraak. Eigenlijk heb ik alleen ontbeten daar en ging terug naar het hostel om een beetje m'n reis te plannen. Ik wilde graag naar The Blue Mountains dat was een dag trip, eerst zo het ik wat op op internet, maar al snel dacht ik dat het beter was om terug te gaan naar Happy Travels (de ontbijt plek) ik heb daar deze trip geboekt en gelijk erachter aan de rest van mijn reis, zodat ik nu al weet wat ik ga doen al die tijd. Ik wilde dit eerst niet doen, maar ben blij dat ik het toch heb gedaan want voor mij werkt dit veel beter en dan kan ik naar dingen toeleven. Ik heb er super veel zin in in wat ik allemaal ga doen, maar ik verklap nog even niets hihi. De dag was saai en het weer werkte niet echt mee. Het was een beetje regenachtig en de lucht was grijs. Het hostel had een chill ruimte met tv en ik heb daar een paar afleveringen van een serie gekeken. Rond 18.00 had ik contact met Lucy zij was ook in Sydney en we spraken met elkaar af om een wandeling te maken. We zijn door de wijk Paddington gelopen daar had je schattige huisjes en scheen zo te zijn dat deze huizen ook in Engeland stonden vroeger dus Lucy wilde dit graag zien. Vervolgens hebben we de Ferry gepakt naar Manly Beach het was wel al donker, maar Lucy had daar haar B&B en we hebben samen Italiaans gegeten, het was heerlijk maar veel. Niet eens de helft van m'n bord had ik op en dat was niets voor mij. Wat hier heel normaal is, is om je eten mee te nemen in een doggybag zo heb ik alvast avondeten voor de volgende dag. Na de gezellige avond ben ik terug gegaan naar m'n hostel en naar bed gegaan.
2-2 Vandaag heb ik een dagtrip naar The Blue Mountains. We werden opgehaald met een busje en reden eerst naar een park waar er kangoeroes waren. Wat ik jammer vond is dat er gezegd werd dat we ook koala's zouden zien, maar in dat gebied waren al heel lang geen koala's meer gespot. Better luck next time! De kangoeroes waren eigenlijk ook erg leuk er was mama met haar kindjes zo lief. Daarna begon het hiken om uitzicht te krijgen op The Blue Mountains. De bergen hebben deze naam gekregen, omdat de bomen met eucalyptusbladeren een soort nevel afgeven en hierdoor een blauwe waas over de bergen gaat. Weer een prachtig uitzicht. Tijdens het hiken waren er veel watervallen de meeste waren niet heel groot, maar hé probeer ze maar is in Nederland te vinden. Bij één van de grotere kon je een verfrissende duik nemen. Het water was voor mij net te koud. De groep waar ik vandaag mee was, was erg gezellig toevallig waren er een aantal Nederlanders mee en ik sprak een meisje die ik wellicht nog een keer zie in Byron Bay. Verder met de trip zijn we nog bij de rotsformatie The Three Sister geweest ook daar had je weer een geweldig uitzicht over The Blue Mountains. Als afsluiter zijn we met de hele groep naar een bar van een hostel geweest en hebben daar gezellig gezeten met een hapje en een drankje. Het is erg leuk om te horen wat andere al hebben gezien en gedaan. Plus iedereen kan elkaar tips geven voor goede plekjes enz. Eenmaal terug in het hostel probeerde ik nog twee nachtjes extra te boeken, maar hij was al helemaal vol geboekt. Helaas dus ik moest snel opzoek naar een ander hostel. Wat geen probleem was, wat er zijn er hier genoeg. Ik maakte de reservering voor het hostel wat ik goed vond en maakte me klaar om te gaan slapen.
3-2 Vandaag naar m'n nieuwe hostel maar iewll wat een vies hostel, vet balen want ik heb hem zelf uitgezocht. Gelukkig is het maar voor twee nachten. Bij het inchecken had ik gelijk leuk contact met een jongen Ygram. Hij is ook Nederlands en na de backpack in m'n kamer te hebben gedropt zijn we samen door de stad gaan lopen. Ik wilde een wijk Surry Hills bezoeken en al kletsend en lopend waren we in de wijk. Het leek erg op de wijk Paddington qua huizen dus heel bijzonder vond ik het niet. We besloten om de ferry te pakken en naar Manly Beach te gaan, het was niet echt strand weer maar naar de surfers kijken was ook leuk. Het lijkt me toch wel vet om dat te kunnen, het staat op de planning als ik in Byron Bay ben. Als avondeten hadden we sushi gegeten, want Ygram had dat nog nooit gegeten en ja tis een van mijn favoriete gerechten dus ik vond dat hij het ook een moest proberen en gelukkig vond hij het lekker haha. In de avond zijn we naar het Opera House gegaan daar heb je vlakbij de Opera Bar waar we een drankje hebben gedaan. Het was nog maar 01.00 maar er reed helemaal niets meer dus hebben we het hele stuk gelopen naar het hostel. Het was wel lekker eigenlijk zo'n avond wandeling, ik was wel kapot daarna en ging gelijk naar bedje toe.
4-2 Ik had vandaag nog niet bedacht wat ik ging doen, maar ik kreeg een berichtje van Lucy. Het werd goed weer en ze vroeg of ik mee ging naar het strand. Tuurlijk wil ik dat, aangezien het nog niet zulk lekker weer was geweest om een duik te nemen. Ik zorgde dat ik wat lekkers had en ik was op weg naar de Ferry. De ferry ging langs het Opera House dus toerist als ik ben stond ik met m'n cameraatje foto's te maken. Ik blijf het echt een mooi gebouw vinden. Om 13.00 was ik weer op Manly en de zon scheen volop. We gingen eerst lunchen en we hadden een mooi plekje gevonden bij het water. Ik had een salade en m'n drankje was een frozé. Een slush rozé pretty good. We liepen naar het strand. Je hebt verschillende strandjes de grootste is Manly, we liepen eerst een stukje door naar Shelly Beach, erg mooi maar het zand was een beetje kiezelig en we liepen weer terug naar Manly en daar ploften we neer. We namen gelijk een duik, de golven waren sterk maar het was zo lekker. De zee is zo mooi blauw hier hadden we dat ook maar in Nederland. We hebben de hele dag gechilld op het strand en na dat de zon niet fel meer scheen verlieten we het strand en zochten we een barretje op om een drankje te doen. Cocktail it is! Daarna gingen we weer terug naar Sydney en hebben we samen nog een hapje gegeten. Na het eten zijn we wat gaan wandelen langs de boulevard om nog wat foto's te maken van het Opera House by night. Om 22.00 ging Lucy terug naar Manly Beach en nam ik afscheid van haar, zij gaat maandag naar Perth dus ik ga haar helaas niet meer zien. Ik heb een erg leuke tijd met der gehad en wellicht kunnen we elkaar opzoeken zeiden we tegen elkaar Engeland is ook weer niet zo ver van huis. Bij het hostel nam ik een douche en heb ik gewerkt aan deze blog. Ik ga hem nu posten, tot over 4 dagen weer xx.