Trip van Australië 28-1 t/m 31-1

2 februari 2017 - Port Campbell, Australië

28-1 Vandaag zou m'n laatste dagje in Melbourne zijn, het liep ietsje anders, maar daar kom ik zo op terug. Ik was vroeg wakker dus besloot ik om alvast uit te checken en beneden nog te werken aan m'n blog en te wachten op Thomas. We waren als laatste van ons groepje over. In de stad hadden we een ontbijtje gescoord en rond een uur of 11 was ook Thomas vertrokken naar zijn laatste bestemming. Ik had de stad inmiddels wel gezien, maar ik had een leuk parkje gezien waar ik in de zon kon liggen en waar ook WiFi was dus ideaal om even alles op een rijtje te zetten voor m'n reis. Tijdens het boeken van het hostel in Sydney kwam ik er achter dat ik pas de 29ste met de bus naar Canberra vertrok. Lekker stupid Bianc! Ik baalde daar dus wel even, ook vanwege het feit dat m'n hostel in Canberra vanaf 30-1 was geboekt. Ik belde naar het hostel en ik was blij verrast dat ze zo flexibel waren om de dagen te veranderen. Ik voelde me al beter hierdoor. Die dag heb ik liggen luieren in het park, er was nog een yoga groepje bezig leuk om te zien, omdat je dit vaak in films ziet. Mijn avondeten was sushi lekker makkelijk voor als je toch alleen bent. Ik dacht dat ik een wat saaie avond te gemoed ging, maar er was nog iemand van de groep in het hostel, Lucy één van de Britse meiden. We hebben samen door de stad gelopen en wat gekletst en de avond was toch nog erg leuk.
29-1 Lucy en ik hadden afgesproken om samen te ontbijten. We waren de stad ingelopen en kwamen bij favoriet tentje van Lucy aan. Om 11.15 waren we weer terug bij het hostel ik hees m'n backpack op m'n rug, gaf een knuffel aan Lucy en daar ging ik dan. Op naar het busstation. De Bus was netjes op tijd en de hij beviel me goed. Genoeg beenruimte, lekker zittende stoelen veel beter dan het busje van de groep. De lange reis van 8 uur ging beginnen. Deze dag is er niet veel gebeurd, behalve dat ik vaak in slaap viel that's me haha. Rond 20.15 was ik in Canberra aangekomen. Ik moest een klein stukje lopen naar het hostel en het was erg rustig op straat. Ik heb gedoucht en zit nu in de kantine een planning te maken voor morgen. Ik ga denk een fiets huren dan wat rondrijden. Ik kijk nu nog de tenniswedstrijd Nadel vs Federer af en ga dan slapen.
30-1 Ik ben om 8 uur opgestaan en nam een ontbijtje scrambled eggs :) en maakte me klaar voor de fiets tocht. Op de kaart die ik kreeg stond al een route uitgestippeld. Maar vrouw dat ik ben, wist ik gelijk niet welke kant ik op moest haha. Dan maar op de gok hè. Yes de goede richting gekozen. Ik reed langs een weg waar aan weerskanten allemaal oorlogsmonumenten stonden erg bijzonder om te zien. Lijn recht op die weg had je het Austrlian War Memorial waar je naar binnen kon. Ik fietste door, want als je in de verte keek vanaf de oorlogsmonumenten zag je het parlementsgebouw. Het was bloedheet vandaag, ik denk wel rond de 35 graden. Ik besloot eerst wat te gaan eten en boodschappen te doen voor vanavond en morgen. Ik was weer bijgekomen van de hitte en ik stapte weer op m'n fietsie. Je hebt hier wel een fietspad maar die ligt op dezelfde weg als voor auto's en omdat ik dat in Nederland al niet zo'n pretje vind, reed ik lekker op de voetpaden. Ik kwam langs een meer: Lake Burley Griffin en maakte daar wat mooie foto's. Vervolgens fietste ik de brug over en daar had je dan het witte parlementsgebouw erg mooi. Ik was kapot door al die hitte en ik wilde even een tukkie doen. Ik fietste terug en boven op het dak terras van het hostel had je een hangmat waar ik lekker een uurtje in heb gehangen. Ik ben daarna nog een keer het winkelcentrum ingegaan, gewoon beetje winkels kijken en de tijd te doden. Rond 17.30 was ik terug in het hostel en kwam ik een kamergenootje tegen. Ze is ook Nederlands en we hadden het over de dag en we gingen samen eten. We hebben nog even op het dakterras gezeten met wat andere mensen en daarna vroeg naar bed. Ik was eigenlijk nog niet moe maar toen ik eenmaal lag was ik al snel vertrokken naar dromenland.
31-1 Poeh het was vroeg. Mijn bus naar Sydney vertrok om 6.30 en het enige wat ik moest doen was ontbijten en m'n laatste dingen inpakken. Mijn kamergenootje was ook wakker, toen ik vertrok zei ik haar nog snel gedag. Het was al erg warm zo vroeg in de ochtend, gelukkig had de bus airco. Om 10.00 werd ik door de bus bij het centraal station van Sydney gedropt. Het kamergenootje van Canberra had me haar opal card (ov kaart van Sydney) gegeven dus ik kon gelijk met de trein naar m'n hostel. Alles is hier goed aangegeven met het ov dus dat is fijn. Ik gooide snel m'n spullen af bij het hostel. Want Julie, het Zwitserse meisje van de groep waar ik deze reis mee begon, was nog voor 1 dag in Sydney dus we hadden met elkaar afgesproken. Super leuk om haar nog even te zien. We spraken bij haar hostel af en vanuit daar zijn we eerst naar de Harbour bridge gelopen en er een stuk overheen gelopen, nee niet beklommen helaas. Vanaf daar heb je super mooi uitzicht op het Opera House, een heel mooi gebouw. We liepen weer terug om vervolgens het gebouw van dichtbij te zien gigantisch is het. Julie en ik vonden het maar warm in het centrum en we besloten om naar Bondi Beach te gaan. Eenmaal daar aangekomen, waaide het er super erg en zo warm was het niet eens meer. We hebben even op het strand gelegen, maar we werden helemaal gezandstraald dus we waren er klaar mee. We hebben de avond doorgebracht met een wandeling door de stad. En later in de avond vertrok Julie weer naar haar volgende bestemming. We namen goed afscheid van elkaar, want ik ga haar helaas niet meer zien super jammer. Ik ben benieuwd hoe de rest van de dagen gaan zijn, wie ik ga ontmoeten, wat ik ga doen. Spannend!

1. Carla:
    1 februari 2017
    Leuk weer om te lezen en wat maak je veel mee in een korte tijd. Mooie foto's weer
  2. Hans:
    1 februari 2017
    Weer een hoop gedaan en mooie foto's
  3. Monqiue:
    1 februari 2017
    Wat gaaf weer om te lezen. Veel plezier
  4. Sandra:
    1 februari 2017
    Wat een heerlijk verslag, zo leuk om te lezen. Mooie foto's Bianca. Het was fijn om je stem te horen vanochtend en gelukkig is alles weer goed geregeld. Wacht in spanning af. Geniet, maak mooie foto's en deel het weer met ons, kan niet wachten.... xxx
  5. Danielle:
    2 februari 2017
    Heel leuk om je verhalen te lezen en mooie foto's. Veel plezier nog verder
  6. Opie en Omie:
    3 februari 2017
    Mooie foto's Bianca, kan niet wachten op de volgende serie. xxx
  7. Margreet van Riel:
    5 februari 2017
    Hoi Bianca, was weer zo nieuwsgierig naar je reisverslag.....
    Super wat jij ervaart. En dan al die soepele kontakten!
    Blijf genieten! Het is een ervaring voor je verdere leven!
    We leven met je mee! Je moeder op de jaarvergadering van Beatrix gezien, maar helaas bleef t bij zwaaien. Verder rustig hier. Lieve groet van Ben en Margreet van Riel.