Trip van Australië 24-1 t/m 27-1

28 januari 2017 - Port Campbell, Australië

24-1 Wakey wakey wekkertje ging om 5.30. Dit was voor de bikkels die een stuk wilden gaan hiken in de the Grampians. We waren met een klein groepje en het begon gelijk al pittig. We liepen voornamelijk op rotsen die erg stijl waren. We hebben zo'n 2 km gelopen en rond de 200 m omhoog gelopen en de totale hoogte van de berg was rond 700 m. Fantastisch uitzicht over de hele Grampians, maar 't was er wel koud. Terug in het hostel maakten we een goed ontbijt met spek en scrumbled eggs. Door de spek vloog de barbecue nog in de fik en moest Ron even voor brandweer spelen haha. We waren weer on the road. Een bijzondere stop was bij Tower City daar waren namelijk KOALA'S. Omg wat waren die schattig. Ze sliepen dus je kon ze goed fotograferen hoe ze daar in de bomen hingen. Ik was helemaal happy. De rest van de dag hebben we voor een deel The Great Ocean Road gereden. We zijn vandaag langs The Grotto, The London Bridge en The 12 Apostles gereden. Zo mooi allemaal. Bij The 12 Apostles hebben de zonsondergang gekeken prachtig weer om te zien. En in de avond bij het hostel in Port Cambell speelden we weer een potje Uno erg gezellig om met z'n alle te doen. En ik poste ook nog even m'n blog. Zo leuk al jullie lieve berichtjes, doet me goed dat jullie het leuk vinden om te lezen.
25-1 Weer een lekker ontbijtje pancakesss. Om 7.00 uur vertrokken we van Port Cambell naar Melbourne. Dit wordt de laatste dag met de hele groep de 10 dagen zitten er al op. Jeehtje ging toch wel heel snel. We bezochten nog een keer The 12 Apostles, want nu was het een stuk rustiger. Daarna The Razorback en Loch Ard Gorge. De blauwe zee maken de beelden extra mooi. Verder deze dag zijn we weer op zoek gegaan naar Koala's. We hebben er 2 gespot en eentje was wakker en begon sloom z'n eucalyptus blaadjes op te eten. Rond 10.30 deden we een korte wandeling door een bos. Immens grote bomen die er stonden en enorme varen planten. Erg vet om te zien.  Daarna reden we door, met wat tussenstop om te plassen of bij een mooi uitzicht punt, naar Melbourne. We moesten van sommige van de groep gelijk afscheid nemen en met de resten hebben we samen gegeten een goed Chinees restaurant, zo eentje waar je je krab zelf kan uitkiezen vanuit het aquarium brrr. Na het eten hebben nog een drankje gedaan in bar en zo sloten we de avond.
26-1 Happy Australia Day!!! Met een groepje van 5 waar ik een goede klik mee heb van de groep ben ik Australia Day gaan vieren. Ik had me voor genomen dat het beetje zoiets is van Koningsdag, maar dat wat niet zo. We zijn eerst bij een parade wezen kijken. Verschillende culturen en nationaliteiten liepen door de straat met muziek en hun eigen kledingdracht. Na de parade zijn we naar het strand St Kilda gegaan. De dag begon bewolkt, maar het werd uiteindelijk super lekker weer. Je had daar Luna Park een soort combinatie van pretpark en kermis in een. We gingen nergens in dus liepen we terug naar het strand. Daar zaten veel mensen te chillen met wat muziek en drinken. Het weer werd steeds beter, we kochten wat drank en hebben daar de hele middag gechilld. In de avond zijn we naar Docklands gegaan waar het vuurwerk werd afgestoken. Terug in het hostel deed ik na 10 dagen eindelijk een wasje en tijdens het wachten boekte ik m'n nieuwe bestemming waar ik 28-1 naar toe ga. Canberra de hoofdstad van Australië. Zin inn.
27-1 De twee meiden Daniela en Julie vertrekken vanavond zo jammer. Ik ben met hun en Thomas op pad gegaan om Melbourne te verkennen. Julie wilde graag naar een straat met allemaal graffiti Art. Ik vond het erg mooi al die creatieve schilderingen. Verder lopend kwamen we bij het de Frederation Square, 't was niet zo heel bijzonder. Het had wat winkeltjes met kunst en wat barretjes. Daar niet ver vandaan waren de tennis stadions en daarvoor had je wat standjes met merchandise waar je bijvoorbeeld een leuke foto kon laten maken of een massage kon krijgen. We hebben een leuke foto gemaakt met ons vieren en gingen toen op zoek naar de Royal Botanic Garden. Ik vind het lopen door zulke tuinen erg chill. Lekker in het zonnetje, mooi bloemen en planten. Soms een grasveldje waar je dan even gaat zitten. Het geeft me altijd een rustig gevoel. Daarna zijn we naar een moderne kunst museum geweest. Niet echt mijn ding. Vervolgens hebben we nog het Crown Casino bezocht. Een enorm casino met echt van alles. Ik was nog niet eerder in een echt casino geweest, het had een leuke sfeer. Ik heb wat roulette gespeeld met het geld van het casino en verloor of course en vond het niet nodig om meer geld in te zetten. Daarna waren we weer in het centrum en zijn wat kledingwinkels ingelopen. Heb een leuke shirtje gescoord. We gingen terug naar het hostel, want we waren allemaal wel moe na die lange wandeling. Paar potjes bullshitten spelen en toen ging als eerste Daniela weg. Een uurtje Later Julie. Thomas en ik hebben die avond nog een drankje gedaan en hebben wat gekletst en daarna ben ik lekker gaan slapen.

1. Lydia:
    Heeey sissieee!
    Superleuk om over al je avonturen te lezen!
    Nu al zin in de volgende hihi
    Xxx lydia
  2. Hans:
    28 januari 2017
    Leuk je verhaal nu allen verder
    Nog een mooie tijd
    Hans
  3. Carla:
    28 januari 2017
    Leuk weer om te lezen, mooie foto's
  4. Michelle:
    28 januari 2017
    Super leuke verhalen en foto's Bianc! Ik kijk uit naar je volgende verhalen!!
    Dikke kus
  5. Tante D:
    28 januari 2017
    Heerlijk om je verhalen te lezen en de foto's zijn prachtig. Ben benieuwd hoe het verder gaat nu je (maybe) in je uppie de rest van Australië gaat verkennen. Maak me daar trouwens geen zorgen over, want je kan wel zien dat je geniet van dit alles.
    xxxxx
  6. Opie en Omie:
    29 januari 2017
    We hebben genoten en genieten nog steeds van je verhalen en mooie foto's.Heb je nog van mooie Aboriginals ontmoet? Laat ze daar maar blijven en niet meenemen naar huis haha. Een koalabeer mag wel. Geniet verder van je trip, dan genieten wij van je verslagen. Kusjes van ons.
  7. Tante Momo:
    29 januari 2017
    Haaa Skatje, leuk dat je geniet en naar je zin hebt. Leuke verhalen daar ga ik even voor zitten hoor :) en mooie foto´s. Zet m op, succes met je volgende reis... Dikke kusss
  8. Margreet van Riel:
    5 februari 2017
    Oh,oh,wat ben ik achter met mijn leeswerk van jouw fantastische verhalen en allemaal zo herkenbaar! Zo hebben wij t ook ervaren, Bianca! We genieten er zo van! Als je terug bent op de Bleker, dan nodig ik je nu al uit voor een avondje Ausatralian! Ok? Blijf genieten van alles wat je ziet en het relaxen van de Aussies en raak niet in de stress, want je weet nu al...."ik kom hier terug"! Liefs, Margreet.