Trip van Australië 20-1t/m 23-1

24 januari 2017 - Adelaide, Australië

20-1 Wat fijn het ontbijt startte pas om 8.00, UITSLAPEN. We hadden nu ook gewone bedden dus ik heb goed kunnen slapen. Vandaag is voornamelijk weer veel rijden, want we gaan alweer door naar het volgende stadje. Maar eerst bezochten we een man die een kleine opvang heeft voor gevonden of gewonden kangaroes. Daarnaast had deze man nog wat vogels opgevangen. Ik vond het geweldig. De kangaroes aten uit je hand en sommige wilde even lekker onder hun kin geaaid worden. Mijn taak was om Peta te voeren een roze papegaai, na wat help van de eigenaar zat Peta te eten uit het bakje wat ik vast had. Vervolgens werd de baby kangaroe er bij gehaald. Wat was dat een schatje zeg, wauw. We hadden onderweg niet veel meer gedaan, behalve dan plas of lunch stops. Rond 19.30 arriveerde we bij een restaurant genaamd Woolshed Restaurant. Ik heb daar kangoeroe besteld. Ik had het al een keer in Nederland gegeten, maar vond dat ik nog 1 maal moest eten vanuit het land zelf. Ik vond het erg lekker en het was super mals. Ik moet wel zeggen dat ik het niet per se nog een keer zou bestellen, want ik vond het niet that special. Na het diner reden we door naar het kamp. Het zag er goed uit. In de avond zaten we binnen, want het was goed afgekoeld die dag en speelden we verschillende kaartspellen. De eerste Huntsman spin was ook al een feit en wanneer die begon te lopen, gilde ik de hele boel bij elkaar oepsie haha.

21-1 Ik heb weer heerlijk geslapen, rond 6.30 verlieten we het kamp om naar de Flinders Ranges te gaan, een gebergte met bos om doorheen te lopen. Onderweg kwamen we wilde kangoeroes en struisvogels tegen zo vet! We beklommen de top van een gedeelte van de Flinders Rages en hadden een geweldig uitzicht. Nu op weg naar Adelaide. Een van onze stops was die bij een wijnproeverij. We kregen 9 verschillende wijnen te proeven. 5 witte, 3 rode en 1 port. Vooral 2 rode wijnen vond ik erg lekker een temprelino en een carbinet saugivnon leuk om te weten en om thuis uit te proberen :). Terug in de bus doezelde wat mensen waaronder ik zelf weg, hoe zou dat nou komen haha. Om 18.00 kwamen we aan bij het hostel. Een erg mooi hostel goede kamers en douches. 'S avonds zijn we uit geweest. De club heette Woolshed en had 5 zalen. Het lag om de hoek van het hostel en ik heb me goed vermaakt.
22-1 De volgende dag konden we lekker uitslapen hoewel ik al 9 uur wakker was. Ik deed wat dingetjes op m'n iPad en wanneer Ronald wakker was konden we ontbijten. Vandaag mocht je zelf invullen wat je wilde gaan doen. Iedereen besloot om mee te gaan naar het strand. Eerst heb ik met wat mensen een wandeling gemaakt door de stad. Er was een mooi Bontanic Garden met vooral hele hoge verschillende bomen. Super mooi om te zien. Met z'n vijven hebben nog even bij het water gezeten en wat gekletst. De rest van de dag hebben we doorgebracht op het strand. Heerlijk om op een warme dag even een duik te kunnen nemen en om te werken aan m'n kleurtje. Terug in het hostel sprong ik snel onder de douche, ruimte ik m'n tas op en zijn we weer lekker uiteten geweest, gisteren een vette burger en vandaag vegetarische lasagne. We hebben een rustig avondje gehouden, ik wat gedaan aan m'n blog en ben met een groepje wezen kaarten onder het genot van een glaasje vino.
23-1 Tis alweer maandag ik zit onderhand al een week in Australië en het bevalt me zo goed. En we waren weer on the move. We zijn dus onderweg naar Melbourne, maar we maken een tussenstop in een hostel. Onderweg was onze eerste bezienswaardigheid van de dag een korte wandeling naar een waterval. De naam ervan was MacKenzie falls en wauw wat was die mooi en groot. Ik had zelf nog nooit een waterval gezien in ieder geval niet zo'n grote. Ik vind dat wel een van de mooiste natuurbezienswaardigheden. Na een leuke groepsfoto gingen we weer verder op doorreis. Er vlakbij kon je nog een korte hike doen waar je uit kon kijken over the Grampians. Wat nog leuk was, was dat er een klein vosje te voor schijn kwam zo cute! We waren bij het hostel, schattig en midden in de natuur. Vanavond stond er barbecue op het menu en het erg geslaagd. Verder die avond nog wat Uno gespeeld en daarna m'n bedje in en slapen. Spreek jullie snel weer dikke kus

1. Karim:
    24 januari 2017
    Ik mis wat foto's... :(
  2. Carla:
    24 januari 2017
    Geweldig om te lezen, jammer geen foto's
  3. Carla:
    27 januari 2017
    Mooie foto's Bianca
  4. Margreet van Riel:
    5 februari 2017
    Sorry Bianca, ik heb t e.e.a. Van je gemist. Jammer, maar tis niet anders....Grampians, Flinders... Zoveel mooie herinneringen en tja, het eten van kangoeroe...wij vonden t heerlijk, je moet er anders over denken dan hier, net als shoarma.
    We genieten ook van je foto's! De Pelikanen, wat een pracht beesten! Blijf je verbazen en geniet! Liefs, Margreet.